تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,764 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,121 |
بررسی سنجش صلاحیت های آموزش مجازی معلمان در شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) (مورد مطالعه؛ معلمان ابتدایی منطقه موسیان در استان ایلام) | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 6، دوره 8، شماره 30، شهریور 1401، صفحه 66-81 اصل مقاله (391.73 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
مهدی میرزایی* | ||
آموزگار | ||
تاریخ دریافت: 03 اسفند 1399، تاریخ بازنگری: 24 دی 1400، تاریخ پذیرش: 01 بهمن 1400 | ||
چکیده | ||
این پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی و غیر آزمایشی می باشد. روش آماری هم روش تحلیل عاملی است. ابزار جمع آوری اطلاعات هم مصاحبه مستقیم و هدفمند با مربیان است. نتایج نشان داد که مهمترین صلاحیت های حرفه ای مجازی و الکترونیکی مربیان در ایام کرونا به ترتیب عبارت اند از: صلاحیت های فنی شامل: توسعه زیر ساخت ها و تامین سخت افزار و تجهیزات مورد نیاز الکترونیکی، تولید محتوا و برنامه های نرمافزاری و منابع آموزشی الکترونیکی نظری و عملی، تسلط بر کار فنی با اینترنت و شبکه های مختلف مجازی و توجه به موقعیت و زمینه فنی و کاری. صلاحیت های علمی شامل: شناخت مبانی علمی آموزش مجازی، معنی دار کردن یادگیری مجازی برای مهارت آموزان و هنر جویان، اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری فناورانه، انگیزش، مشارکت، خلاقیت، نوآوری و توانمندی های عملی مجازی، رشد و توسعه دانش و مهارتهای نظری و عملی کار با فضای مجازی و مهارتهای ارتباطی از راه دور با مهارت آموزان و هنر جویان و توانایی غبله بر موانع موجود آموزش های مجازی و الکترونیکی و بالاخره صلاحیت های تعلیمی شامل: یادگیری مشارکتی و تیمی، راهبرد حل مسئله، عمل گرایی، محیط یادگیری خود راهبر، خودگردان و خود دستیاب مجازی و الکترونیکی. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش مجازی؛ شبکه شاد؛ صلاحیت های مجازی؛ معلمان ابتدایی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Examining the evaluation of the virtual training qualifications of teachers in the student education network (SHAD) (case study: elementary teachers of Musian district in Ilam province) | ||
نویسندگان [English] | ||
mehdi mirzaei | ||
Teacher | ||
چکیده [English] | ||
This research is an applied and non-experimental type of research. The statistical method is also the factor analysis method. The data collection tool is a direct and targeted interview with the trainers. The results showed that the most important virtual and electronic professional qualifications of trainers in the days of Corona are respectively: technical qualifications including: development of infrastructure and supply of hardware and electronic equipment, content production and software programs and educational resources Theoretical and practical electronics, mastery of technical work with the Internet and various virtual networks and paying attention to the technical and work situation. Scientific qualifications include: understanding the scientific foundations of virtual education, making virtual learning meaningful for skill learners and art students, self-confidence and technological responsibility, motivation, participation, creativity, innovation and virtual practical capabilities, growth and development of knowledge and skills. Theoretical and practical work with virtual space and remote communication skills with students and art students and the ability to overcome the existing barriers of virtual and electronic education and finally educational qualifications including: cooperative and team learning, problem solving strategy, pragmatism, environment Self-directed, self-directed and self-accessible virtual and electronic learning. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
آموزش مجازی, شبکه شاد, صلاحیت های مجازی, معلمان ابتدایی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 577 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 422 |