تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,763 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,121 |
پیامدهای طرح ارزشیابی کیفی توصیفی از منظر معلمان ابتدایی کرمان با تأکید بر آثار اخلاقی آن | ||
نظریه و عمل در تربیت معلمان | ||
مقاله 6، دوره 2، شماره 2، فروردین 1395، صفحه 103-120 اصل مقاله (273.43 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
طاهره زحمتکش1؛ مراد یاری دهنوی2؛ فاطمه ابراهیمی شاه آبادی1 | ||
1آموزش و پرورش کرمان | ||
2دانشگاه فرهنگیان کرمان | ||
تاریخ دریافت: 08 آبان 1394، تاریخ بازنگری: 09 آذر 1394، تاریخ پذیرش: 23 آذر 1394 | ||
چکیده | ||
این پژوهش بهمنظور بازنمایی پیامدهای طرح ارزشیابی توصیفی در مقطع ابتدایی، 15 نفر از معلمان مجری این طرح را بهعنوان افراد نمونه پژوهش انتخاب نموده و در اجرای پژوهش از روش زیستنگاری بهره گرفته است. نتایج این پژوهش حاکی از این است که این طرح در ارتباط با روش تدریس، معلم، دانشآموز و محتوای آموزشی، نسبت به روش سنتی از پیامدهای مثبتی برخوردار بوده و آثار مثبتی در حوزه اخلاق به دنبال دارد و سازوکارهایی نیز در پیدایش این آثار مثبت دخیل میباشد که در متن مقاله به آنها پرداخته شده است، علاوه بر این، طرح مذکور با پیامدهای منفی نیز روبرو هست که عواملی از قبیل حجم کتب درسی، عدم آگاهی کافی معلمان و اولیاء نسبت به این طرح و کمبود وقت کلاس، در شکلگیری این پیامدهای منفی خالی از تأثیر نیست. | ||
کلیدواژهها | ||
پیامدها؛ ارزشیابی کیفی-توصیفی؛ معلمان؛ دوره ابتدایی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Investigating Consequences of the qualitative- descriptive evaluation based on view points of elementary school teachers of Kerman with emphasis on moral effects | ||
نویسندگان [English] | ||
Tahere Zahmatkesh1؛ Morad Yari2؛ Fateme Ebrahimi1 | ||
چکیده [English] | ||
Abstract: The purpose of this study is to investigate the consequences of the qualitative - descriptive evaluationmethod in elementary school. To do this, 15 teachers who were the executors of this method, were selected as the research participants and a biographical method was used in this research. The results of this research show that the qualitative- descriptive evaluation method has positive consequences in relation to the method of teaching, teacher, student and educational content and in comparison with the traditional method and has positive moral effects. There are also some factors that relate to the existence of these positive effects which are discussed in the article. In addition, the mentioned method has negative consequences that the following factors influence the appearance of them. These factors consist of the volume of textbooks, the teachers’ and parents’ lack of information about this method, and the shortage of class time. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Consequences, qualitative- descriptive evaluation, Teachers, elementary school | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,682 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,090 |