تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,003 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,271,237 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,662,295 |
نقش آموزش کل خوانی در توسعه ی مهارت زبانی خواندن کودکان پیش دبستانی | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 1، دوره 8، شماره 31، آذر 1401، صفحه 1-9 اصل مقاله (369.35 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
پریا سادات معراجی سعید1؛ آمنه عالی* 2 | ||
1دانش آموخته آموزش و پرورش پیش دبستان دانشگاه علامه | ||
2استادیار روانشناسی تربیتی، گروه آموزش و پرورش، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 15 آذر 1400، تاریخ بازنگری: 10 فروردین 1401، تاریخ پذیرش: 20 فروردین 1401 | ||
چکیده | ||
مطالعهی حاضر در راستای بررسی نقش روش کلخوانی در توسعهی مهارت زبانی خواندن کودکان پیشدبستانی صورت گرفته است. روش پژوهش از نوع کیفی، مرور منظم کتابخانهای میباشد. جامعه پژوهش شامل کلیه منابع علمی اعم از کتاب و مقاله مربوط به مفاهیم پژوهش میباشد که در پایگاههای اطلاعاتی داخلی و خارجی از سال 2011 تا 2020 انتشاریافته است. از بین آنها منابع مرتبط با اهداف پژوهش و قابلدسترس بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. نتایج حاصل از تحلیل حاکی از آن است که آموزش به شیوه کل خوانی منجر به یادگیری معنادار زبان می شود. کودکان میتوانند واژگان جدید را در موقعیتهای مختلف بهراحتی به کار برند، روانتر بخوانند و املای آنها را سادهتر به خاطر بسپارند. بنابراین، پیشنهاد می شود از روش کلخوانی در پیشدبستان برای توسعهی مهارت خواندن در سالهای اولیه دبستان بهره گرفته شود.مطالعهی حاضر در راستای بررسی نقش روش کلخوانی در توسعهی مهارت زبانی خواندن کودکان پیشدبستانی صورت گرفته است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش کل خوانی؛ مهارتهای زبان آموزی؛ مهارت خواندن؛ کودکان پیش دبستانی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The role of whole-word reading method in the development of preschool children's language skills | ||
نویسندگان [English] | ||
Paria Saadat Meraji Saeed1؛ Amene Aali2 | ||
1Allame Tabataba University, Iran. | ||
2Assistant Professor of Educational Psychology, Department of Education, Faculty of Psychology and Educational Sciences, Allameh Tabatabai University, Tehran, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
The present study was conducted to investigate the role of the whole-word reading method in the development of reading language skills of preschool children. The research method is qualitative, regular library review. The research community includes all scientific sources, including books and articles related to research concepts, which have been published in domestic and foreign databases from 2011 to 2020. From them, resources related to research objectives and accessibility were selected as a research sample. The results of the analysis indicate that teaching in a holistic way leads to meaningful language learning. Children can easily use new words in different situations, read more fluently and memorize their spelling more easily. Therefore, it is suggested that the preschool reading method be used to develop reading skills in the early years of primary school. The present study was conducted to investigate the role of the whole-word reading method in the development of reading language skills of preschool children. The research method is qualitative, regular library review. The research community includes all scientific sources, including books and articles related to research concepts, which have been published in domestic and foreign databases from 2011 to 2020. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
whole-word reading method, language learning skills, reading skills, preschool children | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 401 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 318 |