تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 2,997 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,266,219 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,656,255 |
طراحی آزمایشهای ساده و قابل انجام با کمترین امکانات برای تدریس مفاهیم شیمی دبیرستان مدارس کشور | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
دوره 8، شماره 28، آذر 1401، صفحه 1-14 اصل مقاله (497.27 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سعادت حیدری1؛ رضا نوری2؛ داریوش شرفی3؛ وحید امانی* 4 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
2دبیر شیمی، آموزش و پرورش چالدران، آذربایجان غربی، ایران | ||
3استادیار گروه علوم پایه ، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
4دانشیار گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 27 دی 1400، تاریخ بازنگری: 07 فروردین 1401، تاریخ پذیرش: 10 اردیبهشت 1401 | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر، طراحی و انجام آزمایشهای ساده و قابل انجام با کمترین امکانات برای تدریس مفاهیم شیمی در مدارس کشور است. در این پژوهش تعدادی آزمایش ساده برای تدریس برخی از مفاهیم شیمی کتابهای شیمی سال دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم طراحی و انجام شده است. طراحی آزمایشها در این پژوهش با استفاده از کمترین امکانات قابل دسترس برای تمام مناطق کشور انجام شده که نشان میدهد در محرومترین مناطق کشور که امکانات آزمایشگاهی ندارند نیز میتوان با انجام آزمایش، شیمی را تدریس کرد و یادگیری دانشآموزان را از این طریق بهبود بخشید؛ همچنین به دلیل اهمیت انجام آزمایشهای شیمی و فعالیتهای عملی در یادگیری دانشآموزان و نیز تربیت دانشآموزان خلاق و پژوهشگر، نباید دانشآموزان را به بهانه نبود امکانات و مواد شیمیایی از این امر ضروری محروم کرد. | ||
کلیدواژهها | ||
طراحی آزمایشهای ساده؛ شیمی دبیرستان؛ تدریس | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Designing simple and feasible experiments with the least facilities for teaching the concepts of high school chemistry in the country | ||
نویسندگان [English] | ||
Saadat Heydari1؛ Reza Nouri2؛ Darioush Sharafie3؛ Vahid Amani4 | ||
1Master's student in Chemistry Education, Farhangian University, Tehran, Iran. | ||
2Teachert ,Azerbaijan, Iran | ||
3Assistant Professor, Department of Basic Sciences, Farhangian University, Tehran, Iran. | ||
4Associate Professor, Department of Basic Sciences, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to design simple and feasible experiments with the least facilities for teaching chemistry concepts in schools of Iran. In this research, some experiments have been used to teach some of the concepts of chemistry in textbooks of the tenth and eleventh grades of high school. The design of experiments in this study was done by using the least available facilities to illustrate that even in the most deprived areas of the country, chemistry can be taught by conducting experiments in order to deepen students' level of learning. Also, due to the importance of conducting experiments and practical activities in students' learning and its application in chemical industries, students should not be deprived of this necessary excuse due to lack of facilities and chemicals. To do this, it is necessary for teachers to participate in in-service courses to learn the design of simple experiments with the least facilities and to use these experiments in their teaching. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Design of simple experiments, high school chemistry, teaching | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 289 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 220 |