تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 3,013 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,304,697 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,691,341 |
اخلاق ارتباطات بهعنوان مؤلفهی مهم خودبرندسازی معلم در تنظیمات محیط دیجیتال | ||
اخلاق حرفه ای در آموزش | ||
مقاله 6، دوره 2، شماره 1، اردیبهشت 1401، صفحه 137-155 اصل مقاله (284.74 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فرزانه قاسمی1؛ علی محمدی2 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد رشتهی زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه پیام نور، واحد زنجان | ||
2عضو هیأت علمی دانشگاه زنجان، گروه زبان و ادبیات فارسی، زنجان، ایران | ||
تاریخ دریافت: 04 آذر 1401، تاریخ پذیرش: 04 آذر 1401 | ||
چکیده | ||
هدف از این مطالعه شناسایی چگونگی تأثیر ماراتن مارک تجاری شخصی با مشارکت کمیتهی نظارت بر اخلاق در تأثیرگذاری بر نام تجاری خود معلم در تنظیمات محیط دیجیتال بوده است؛ درصورتیکه اهمیت اخلاق در ارتباطات از اهمیت بالاتری برخوردار باشد. در این تحقیق از روشهای کمّی و کیفی مانند مصاحبهی عمیق نیمهساختاریافته، چکلیست خودارزیابی و چکلیست ارزیابی تخصصی استفادهشده است. ماراتن جامعهای از افراد با نیازهای مشابه و محیطی را تسهیل و با کمک متخصصان برای قراردادن معلمان در وضعیت "نقطهی بدون بازگشت" ایجاد کرد. اگر اخلاق ارتباطات از اهمیت بالایی برخوردار باشد، ماراتن با مشارکت کمیتهی نظارت بر اخلاق تأثیر مثبتی بر برندسازی شخصی معلم در تنظیمات محیط دیجیتال میگذارد. این مداخله آگاهی معلمان را از خودبرندسازی افزایش داد، ابزارها و استراتژیهای خودبرندسازی را ارتقا بخشید و بهویژه موجب بهبود ارتباطات و اخلاق ارتباطی آنها شد. معلمان بهطور فردی از نظر حرفهای دارای امتیازات، کارایی و اعتمادبهنفس بیشتری بودند. این مداخله برای کمک به معلمان در ایجاد یک برند تجاری قوی در اینترنت و محل کار پیدا شد. آنها همچنین از نظر اخلاقی مهارتهای ارتباطی خود را بهبود بخشیدند؛ زیرا شرکتکنندگان توسط متخصص ارتباطات کمک میکردند. | ||
کلیدواژهها | ||
اخلاق ارتباطات؛ برند شخصی؛ خودبرندسازی معلم؛ محیط دیجیتال | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Communication ethics as an important component of teacher self-branding in digital environment settings | ||
نویسندگان [English] | ||
Farzaneh Ghasemi1؛ Ali Mohammadi2 | ||
1Master's student in the field of Persian language and literature, Payam Noor University, Zanjan Branch | ||
2Member of the faculty of Zanjan University, Department of Persian Language and Literature, Zanjan, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study was to identify how the personal branding marathon with the participation of the ethics monitoring committee affects the teacher's self-branding in digital environment settings; If the importance of ethics in communication is more important. Quantitative and qualitative methods such as in-depth semi-structured interview, self-evaluation checklist and expert evaluation checklist have been used in this research. Marathon facilitated a community of people with similar needs and environment, and with the help of professionals to put teachers in a "point of no return" situation. If the ethics of communication is of high importance, the marathon with the participation of the ethics monitoring committee has a positive effect on the personal branding of the teacher in the digital environment settings. This intervention increased teachers' awareness of self-branding, promoted self-branding tools and strategies, and especially improved their communication and communication ethics. Teachers individually had more professional points, efficiency and self-confidence. This intervention was found to help teachers build a strong business brand on the Internet and in the workplace. They also morally improved their communication skills; Because the participants were assisted by a communication specialist. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
personal brand, teacher self-branding, communication ethics, digital environment, personal brand marathon | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 92 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 133 |