تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 3,025 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,309,878 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,696,150 |
چالشهای ارتباطی کارورزی مجازی دانشگاه فرهنگیان در دوران همهگیری کووید 19 (مطالعهی آمیخته) | ||
آموزش پژوهی | ||
دوره 8، شماره 32، اسفند 1401، صفحه 108-119 اصل مقاله (423.48 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
علیرضا کریمی* 1؛ عاطفه عبدی لیفکوئی2 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد، رشته مطالعات فرهنگی، دانشگاه علامه طباطبایی،تهران، ایران. | ||
2دبیر آموزش و پرورش، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 28 آبان 1401، تاریخ بازنگری: 01 بهمن 1401، تاریخ پذیرش: 14 بهمن 1401 | ||
چکیده | ||
به دلیل محدودیتهای کرونایی، گذراندن کارورزی توسط دانشجومعلمان در بستر مجازی چالشهایی به همراه داشت، که یکی از مهمترین این آسیبها، اشکال در نحوۀ برقراری ارتباط دانشجومعلمان میباشد. پژوهش حاضر با هدف شناسایی چالشهای تعاملاتی کارورزی مجازی دانشگاه فرهنگیان در دوران کرونا انجام گردید. روش پژوهش در بعد کیفی بهصورت پدیدارشناسی و در بعد کمی نیز از نوع توصیفی و با روش پیمایشی میباشد. بخش کیفی از طریق با اساتید و دانشجومعلمان اجرا گردید . با استفاده از نرمافزار آماری Spss 25 پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ برابر با 965/0 محاسبه گردید. در بخش کمی جامعة آماری پژوهش شامل کلیه دانشجومعلمان پردیسها و مراکز دانشگاه فرهنگیان است که در حال گذراندن واحد کارورزی طی سال تحصیلی 1400-1401 میباشند تعداد280 دانشجو با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. یافتهها حاکی است که از دیدگاه دانشجومعلمان، چالشهای ارتباطی کارورزی مجازی به ترتیب اهمیت عبارتند از : ارتباط دانشجومعلمان با استاد راهنما با میانگین 48/10، ارتباط دانشجومعلمان با معلم راهنما با 2/9، ارتباط دانشجومعلمان با دانشآموزان کلاس با 72/8، ارتباط دانشجومعلمان با کادر مدرسه با 86/6 و ارتباط دانشجومعلمان با والدین دانشآموزان با 84/6. | ||
کلیدواژهها | ||
واژگان کلیدی: کارورزی مجازی؛ ارتباطات مجازی؛ دانشگاه فرهنگیان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Communication challenges of Farhangian University's virtual internship during the Covid-19 pandemic (mixed study) | ||
نویسندگان [English] | ||
Alireza Karimi1؛ Atefeh Abdi Lifkoei2 | ||
1Master student in Cultural Studies, Allameh Tabatabai University, Tehran, Iran | ||
2Teacher, Iran | ||
چکیده [English] | ||
due to the restrictions of the corona virus, doing internships byteachers in the virtual platform brought challenges, and one of the most important of these harms is problems in the way of communication and The current research was conducted with the aim of identifying the interactive challenges of Farhangian virtual internship during the Corona pandemic. The components extracted from the qualitative phase became the basis for building a 26-question questionnaire for the implementation of the quantitative phase, and its reliability was calculated as 0.965 based on Cronbach's alpha using Spss 25 statistical software. In the quantitative phase, the statistical population of the research includes all student teachers of Farhangian University campuses and centers who are undergoing internship during the academic year 1400-1401, 280 .the communication challenges of the virtual internship, in order of importance, are: the relationship between student teachers and the supervisor with an average rating of 10.48, the relationship between student teachers and the supervisor with an of 9.2, and the relationship between student teachers and knowledge Class students with an of 8.72, the relationship between student teachers and school staff with an of 6.86 and the relationship between student teachers and students' parents with an of 6.84. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Keywords: virtual internship, virtual communication, Farhangian University | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 226 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 239 |