تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 3,001 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,270,567 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,660,988 |
واکاوی تجارب زیسته یک دانشجو معلم در راستای توسعه حرفه ای | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
دوره 8، شماره 29، اسفند 1401، صفحه 81-93 اصل مقاله (407.44 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ساره حق خواه* 1؛ صفیه رضایی2؛ لادن کریمیان3 | ||
1استادیار گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
2هیات علمی گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
3دبیر آموزش و پرورش شهرستان باشت، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 27 آذر 1401، تاریخ بازنگری: 07 اسفند 1401، تاریخ پذیرش: 14 اسفند 1401 | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش، نقد و بررسی تجارب پژوهشگر ، معلمان و استادان گرانقدر و الگوبرداری از آنها درجهت تعیین آرمانها و تعهدات حرفهای برای آیندهی معلمی نویسنده است. روش تحقیق، روایتپژوهی میباشد که با استخراج دادهها از طریق کدگذاری تجارب زیسته نگارنده و تحلیل دادهها به روش تحلیل مضمون انجام شد. یافتههای پژوهش نشان داد که از نظر نگارنده موافقت خانواده، امنیت شغلی، علاقه به معلمان و شغل معلمی از عوامل مهم ورود به دانشگاه فرهنگیان میباشد. همچنین علیرغم کمبود امکانات دانشگاه و نواقص برنامه درسی، دانشگاه فرهنگیان از لحاظ توجه به ارزشها و تعاملات عوامل انسانی، در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد. ایجاد تحول در سیستم آموزشی، از آرمانهای اصلی نگارنده بوده و تلاش برای یادگیری مادامالعمر از تعهدات وی میباشد. بررسی نتایج این پژوهش میتواند موجب علاقمندی دانشآموزان و دانشجویان به رشته آموزش ریاضی و همچنین رشد و توسعه حرفه معلمی شود. | ||
کلیدواژهها | ||
تجارب زیسته؛ دانشگاه فرهنگیان؛ توسعه ی حرفه ای؛ روایت پژوهی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Analyzing the lived experiences of a student teacher in line with professional development | ||
نویسندگان [English] | ||
Sareh Haghkhah1؛ Safiyeh Rezaee2؛ Ladan Karimian3 | ||
1Assistant Professor, Department of Basic Sciences, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
2Faculty Member of Basic Sciences, Farhangian University, Tehran, Iran. | ||
3Teacher, Basht, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this research is to review the experiences of researcher, teachers, and valuable professors and model them in order to determine the ideals and professional commitments for the future of the author's teaching. The research method is narrative research which was done by extracting data through coding the writer's lived experiences and analyzing the data using thematic analysis method. The findings of the research showed that according to the author, family approval, job security, interest in teachers and teacher's job are important factors for entering Farhangian University. Also, despite the lack of university facilities and the shortcomings of the curriculum, Farhangian University is at a very favorable level in terms of paying attention to the values and interactions of human factors. Creating transformation in the educational system is one of the main goals of the author and striving for lifelong learning is one of her commitments. Examining the results of this research can make students interested in the field of mathematics education as well as the growth and development of the teaching profession. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Lived experiences, Farhangian University, professional development, Narrative research | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 177 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 170 |