تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,778 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,147 |
رابطه خلاقیت هیجانی و خودکارآمدی دانشجو-معلمان فرهنگیان استان فارس | ||
پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره | ||
دوره 1401، شماره 17، اسفند 1401، صفحه 80-95 اصل مقاله (3.38 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
پری فهندژ سعدی* 1؛ عباس اناری نژاد2؛ محمد صادق رفیعی3 | ||
1شیراز شهرک سعدی | ||
2استادیار/ دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی شیراز | ||
3دانشجوی مدیریت ورزشی دانشگاه اصفهان | ||
تاریخ دریافت: 21 آبان 1401، تاریخ بازنگری: 13 دی 1401، تاریخ پذیرش: 16 دی 1401 | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ابعاد خلاقیت هیجانی و خودکارآمدی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شیراز در سال تحصیلی 1400-99 بود که از میان آنها 310 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شد. گردآوری دادهها با استفاده از مقیاس خودکار آمدی شرر و خلاقیت هیجانی آوریل انجام شد. روایی پرسشنامهها توسط اساتید و صاحبنظران مورد تأیید قرارگرفت و پایایی پرسشنامه ها با استفاده از آلفای کرونباخ برای خودکارآمدی 85/0 و خلاقیت هیجانی 82/0 محاسبه گردید. دادههای پژوهش با استفاده نرم افزار spss21 و با آزمونهای ضریب همبستگی پیرسون، ماتریس همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره به روش همزمان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.نتایج نشان داد که بین ابعاد خلاقیت هیجانی با خودکارآمدی دانشجویان رابطه مستقیم معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج بیانگر این بود که خلاقیت هیجانی و ابعاد آن قادر به پیش بینی خودکارآمدی دانشجویان می باشند. | ||
کلیدواژهها | ||
کلید واژه: خلاقیت هیجانی؛ خودکارآمدی؛ دانشجومعلمان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The relationship between emotional creativity and self-efficacy of Fars province student-teachers | ||
نویسندگان [English] | ||
pari fahandezh saadi1؛ abbas anarinejad2؛ mohamadsadegh rafiee3 | ||
1شیراز شهرک سعدی | ||
2Assistant Professor/ Farhangian University, Shahid Rajaei Campus, Shiraz | ||
3Sports management student of Isfahan University | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to investigate the relationship between the dimensions of emotional creativity and self-efficacy of Farhangian University students. The research method was descriptive-correlational. The statistical population included students of Farhangian University of Shiraz in the academic year of 2021-22, from which 310 people were selected using stepwise cluster sampling. Data were collected using the Scherer Self-Efficacy Scale and Emotional Creativity April (1994). The validity of the questionnaire was confirmed and the reliability of the questionnaires was calculated to be 0.85 using Cronbach's alpha for self-efficacy and 0.82 for emotional creativity. Research data were analyzed using SPSS21 software and Pearson correlation coefficient, Pearson correlation matrix and multivariate regression tests simultaneously. The results showed that there is a significant direct relationship between the dimensions of emotional creativity and students' self-efficacy. Emotional creativity and its dimensions are able to predict students' self-efficacy. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Emotional creativity, self-efficacy, student- teachers | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 377 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 335 |