
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 458 |
تعداد مقالات | 3,548 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,148,025 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,329,764 |
تجارب زیسته نومعلمان از توانمند سازی در دانشگاه فرهنگیان کاشان | ||
سواد تربیتی معلم | ||
مقاله 4، دوره 2، شماره 1، شهریور 1401، صفحه 55-73 اصل مقاله (783.6 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
زهرا اسمی جوشقانی* | ||
دکتری جامعه شناسی ،دانشگاه فرهنگیان، کاشان، ایران | ||
چکیده | ||
امروزه با گسترش وسایل ارتباطی جدید و دسترسی آسان به آن، دانش آموزان با اقیانوسی از اطلاعات روبرو هستند. بنابراین لازم است که معلمان برای تربیت نسل جدید آموزش ببینند. در سالهای اخیر این مسئولیت مهم را دانشگاه فرهنگیان پذیرفته است، تا با تربیت نیروهای توانمند جان و روح تازهای به نظام آموزش و پرورش کشور ببخشد. به همین منظور در این مقاله به تبیین نظری و مفهومی توانمند سازی معلمان پرداخته شده است. در تحقیق حاضر از روش تحقیق کیفی استفاده شد. با انجام مصاحبههای عمیق با سه گروه از فارغ التحصیلان دانشگاه، به بررسی برداشت ذهنی نومعلمان از توانمندسازی و نقش دانشگاه در توانمندسازی نو معلمان پرداخته شد .بر اساس نتایج بدست آمده مشخص گردید که نومعلمان توانمندی زیادی در استفاده از روشهای فعال تدریس ، سازگاری ، شادابی و پویایی دانش آموزان دارند و با توجه به انگیزه زیاد، به حمایت و پذیرش بیشتر از طرف مدیران و کادر اداری نیاز دارند و در تحقیق حاضر راهکارهایی برای بهبود عملکرد دانشگاه در توانمندسازی بیشتر دانشجو معلمان ارائه شده که توجه به آنها میتواند منجر به رشد و تعالی نظام آموزش و پرورش و در نهایت توسعه جامعه گردد. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 220 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 395 |