تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 3,001 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,270,627 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,661,099 |
اثربخشی آموزش ترکیبی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ی هشتم مدارس هوشمند | ||
سواد تربیتی معلم | ||
مقاله 6، دوره 2، شماره 1، شهریور 1401، صفحه 91-103 اصل مقاله (1020.75 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
داود صارمی* 1؛ سمیرا کلهری2 | ||
1کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، بروجرد، ایران | ||
2کارشناسی آموزش ابتدایی، بروجرد، ایران | ||
تاریخ دریافت: 20 اسفند 1401، تاریخ پذیرش: 20 اسفند 1401 | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش ترکیبی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایهی هشتم مدارس هوشمند در سال تحصیلی 1401- 1400 در مقایسه با روش ترکیبی و روش الکترونیکی در این مدارس انجام گرفته است. این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ جمع اوری اطلاعات از طریق توزیع پرسشنامه و از لحاظ تجزیه و تحلیل پژوهشی کمی و از طریق آزمون رگرسیون می باشد. جامعه ی آماری پژوهش همه دانش آموزان مدارس هوشمند شهرستان بروجرد و حجم نمونه آن شامل 379 دانش آموز بوده است. در این طرح نمونه ها به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به صورت تصادفی قرارگرفتند؛ ابزارهای این پژوهش پرسش نامه ی انگیزش پیشرفت هرمنس بوده است. نتایج حاصل از یافته های پژوهش نشان داد که روش آموزش ترکیبی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی در مدارس هوشمند تأثیر مثبت دارد؛ هم چنین آموزش ترکیبی در مقایسه با روش الکترونیکی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی تأثیر مثبت بیشتری دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش ترکیبی؛ مدارس هوشمند؛ انگیزش پیشرفت تحصیلی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 256 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 376 |