تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,003 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,272,915 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,663,420 |
رفتار اخلاقی معلمان درفرایند ارزشیابی ازآموختههای دانشآموزان پایهی سوم ابتدایی به شیوه الکترونیکی | ||
پژوهش در آموزش ابتدایی | ||
مقاله 4، دوره 4، شماره 8، اسفند 1401، صفحه 38-51 اصل مقاله (1.05 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
عنایت کریم زاده* 1؛ محمدعلی رستمی نژاد2؛ محمد اکبری بورنگ2؛ هادی پورشافعی2 | ||
1دانشجوی دکترای رشته مطالعات برنامه درسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند ، ایران | ||
2دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه بیرجند، بیرجند ، ایران | ||
تاریخ دریافت: 13 مهر 1401، تاریخ بازنگری: 29 آبان 1401، تاریخ پذیرش: 20 اسفند 1401 | ||
چکیده | ||
هدف مقاله حاضر بررسی رفتاراخلاقی معلمان در ارزشیابی از آموختههای دانشآموزان پایهی سوم ابتدایی به شیوه الکترونیکی بود. بدین منظور از روش تحقیق کیفی (پژوهش قومنگاری مجازی)، و به منظور تحلیل اطلاعات گردآوری شده از مشاهدات بر خط و مصاحبه از شیوه مقولهبندی و کدگذاری استفاده شد. شرکتکنندگان پژوهش را «معلمان» تشکیل دادند که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند تعداد 20 نفر از معلمین به عنوان نمونه برای انجام مصاحبه نیمهساختار یافته انتخاب شدند، نتایج نشان داد که بسنده کردن به یک روش ارزشیابی، اعتبار ارزشیابی را کاهش میدهد و منجر به عدم رعایت معیارهای اخلاق ارزشیابی میشود، لذا لازم است متناسب با محتوا و اهداف از روشهای چندگانه (تلفیقی) برای ارزشیابی مجازی از آموختههای فراگیران استفاده شود | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ اخلاق؛ ارزشیابی؛ محیط مجازی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Ethical Behavior of Teachers in the Process of Evaluating Learning of Third Grade Students in an Electronic Way | ||
نویسندگان [English] | ||
enayat karimzadeh1؛ mohammad ali rostaminejad2؛ mohammad akbaryborng2؛ hadi pourshafei2 | ||
1PhD student in Curriculum Studies, Birjand University, Birjand, Iran | ||
2Associate Professor, Department of Educational Sciences, Birjand University, Birjand, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this article was to investigate the ethical behavior of teachers in evaluating the learning of third grade students in an electronic way. For this purpose, a qualitative research method (virtual ethnographic research) was used, and in order to analyze the information collected from online observations and interviews, the method of categorization and coding was used. The participants of the research were "teachers" who were selected using the purposeful sampling method of 20 teachers as a sample to conduct a semi-structured interview. The results showed that being satisfied with one evaluation method, the validity of the evaluation reduces and leads to non-compliance with evaluation ethics standards, therefore, it is necessary to use multiple (combined) methods for virtual evaluation of learners' learning in accordance with the content and goals | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Education, ethics, evaluation, virtual environment | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 177 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 190 |