تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 3,002 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,275,290 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,668,045 |
تدریس مجازی درس ریاضی در دوران همهگیری کووید-۱۹: روایت تجارب یک آموزگار ابتدایی | ||
پژوهش در آموزش ابتدایی | ||
مقاله 5، دوره 4، شماره 8، اسفند 1401، صفحه 52-68 اصل مقاله (556.32 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد علی پور* 1؛ سیدعلیرضا قاسمی2؛ مهدی سالارصادقی2 | ||
1مدرس دانشگاه فرهنگیان و دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، تهران، ایران | ||
2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 22 مهر 1401، تاریخ بازنگری: 24 آذر 1401، تاریخ پذیرش: 20 اسفند 1401 | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر به منظور بررسی روایتهای یک آموزگارابتدایی در حوزه تدریس مجازی درس ریاضی در دوران همهگیری کووید-۱۹ انجام گرفت. روش پژوهش کیفی از نوع پژوهش روایی ومنبع دادههای پژوهش روایتهای دو سال تدریس درس ریاضی در مدارس غیرانتفاعی و دولتی بوده است. دادههای حاصل از روایتها به روش کُلایزی و با استفاده از نرمافزار مکس کیودا ۱۱ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتهها نشان دادکه در تدریس ریاضی به صورت مجازی معلمان دارای مشکلات آموزشی و فناوری بوده اند اما میبایست با استفاده از سبکهای مختلف تدریس و ارتباط گیری پیوسته با والدین و دانشآموزان خلأهای ایجاد شده آموزشی را برای دانشآموزان و والدین به حداقل رسانند. | ||
کلیدواژهها | ||
درس ریاضی؛ آموزش مجازی؛ کووید-۱۹؛ روایت پژوهی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Virtual Teaching of Mathematics During the Covid- 19 Pandemic: Narratives of an Elementary Teacher’ Experences | ||
نویسندگان [English] | ||
mohammad alipour1؛ Seyed Alireza Ghasemi2؛ Mahdi Salarsadeghi2 | ||
1Lecturer at Farhangian University , Tehran, Iran | ||
2BA student of elementary teaching , Farhangian University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The present study was conducted to investigate the narratives of a primary school teacher in the field of virtual mathematics teaching during the covid-19 pandemic. The qualitative research method is a narrative research and the source of the research data are the narratives of two years of teaching mathematics in non-profit and state schools. The data obtained from the narratives were analyzed using the Colaisian method and using Max Kyuda 11 software. The findings showed that teachers faced educational and technological problems in teaching virtual math, but they should minimize the educational gaps created for students and parents by using different teaching styles and continuous communication with parents and students. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
math course, virtual teaching, covid-19, Narrative research | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 385 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 212 |