تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,766 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,143 |
شناسایی چالش ها و دشواری های معلمان در ارائه آموزش های اخلاقی و عاطفی به دانش آموزان در دوره های ابتدایی و اول متوسطه | ||
اخلاق حرفه ای در آموزش | ||
مقاله 6، دوره 1، شماره 1، دی 1400، صفحه 157-186 اصل مقاله (299.12 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
نورمحمد براهوئی مقدم* | ||
عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید مطهری زاهدان | ||
تاریخ دریافت: 16 فروردین 1402، تاریخ پذیرش: 16 فروردین 1402 | ||
چکیده | ||
در تربیت اخلاقی دانشآموزان، علاوه بر خانواده، معلم نقش برجستهتری نسبت به سایر عوامل مدرسه و اجتماع دارد. معلم میتواند با تقویت روحیهی عاطفی و اخلاقی، قدرت تفکر و تشخیص حق از باطل در دانشآموزان، آنان را در راستای تربیت اخلاقی هدایت کند. هدف از مطالعه حاضر شناسایی چالش ها و مشکلات فراروی معلمان در رابطه با آموزش موضوعات اخلاق و عواطف در مدرسه است. بدین منظور با استفاده از روش کتابخانهای، دادههای مرتبط با موضوع گردآوری شده و ضمن بررسی دادهها، مفهوم اخلاق و خصوصاً اخلاق حرفهای مورد بررسی قرارگرفته است. یافتههای این پژوهش که مبتنی بر تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از منابع کتابخانهای و مقالات علمی است، بیانگر نقاط ضعف و چالشهای متعدد درعناصر برنامهی درسی اخلاق است. در انتها این طور نتیجهگیری شده است که معلمان باید در جهت پایبندی به اصول اخلاقی در حرفهی خود، به تعلیم و تربیت دانشآموزان در ابعاد مختلف وجودی آنها پرداخته و آموزش را چیزی فراتر از ارائه ساده مطالب به دانش آموزان قلمداد کنند که با آگاهی از روشهای نوین تدریس و نظریات کاربردی در امر آموزش و تقویت مهارتها و نگرشهای تعامل با دانشآموزان، این مهم تحقق خواهد یافت. | ||
کلیدواژهها | ||
چالش ها؛ آموزش اخلاق؛ معلم؛ دانش آموز؛ دوره های ابتدایی و اول متوسطه | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Identify the challenges and difficulties of teachers in providing moral and emotional education to students in elementary and junior high school | ||
نویسندگان [English] | ||
NoorMohammad Brahui Moqadam | ||
Master of Animal Phisiology, Instructor of Farhangian University | ||
چکیده [English] | ||
In the moral education of students, in addition to the family, the teacher has a more prominent role than other factors in school and society. The teacher can guide students in the direction of moral education by strengthening the emotional and moral spirit, the power of thinking and distinguishing right from wrong. The purpose of this study is to identify the challenges and problems facing teachers in relation to teaching ethics and emotions in school. For this purpose, using the library method, data related to the subject has been collected and while reviewing the data, the concept of ethics and especially professional ethics has been examined. The findings of this study, which are based on the analysis of information obtained from library sources and scientific articles, indicate numerous weaknesses and challenges in the elements of the ethics curriculum. In the end, it has been concluded that in order to adhere to the ethical principles in their profession, teachers should educate students in their various existential dimensions and make education something beyond simply presenting content to knowledge. Students should believe that this will be achieved by being aware of new teaching methods and practical theories in teaching and strengthening skills and attitudes of interaction with students. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Challenges, Education of Ethics, Teacher, Student, Elementary and Junior High School | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,271 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 446 |