تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 3,004 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,273,413 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,664,007 |
ارزیابی کیفیت اجرای برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان در دوران کرونا از دیدگاه دانشجومعلمان | ||
آموزش پژوهی | ||
دوره 9، شماره 33، خرداد 1402، صفحه 36-49 اصل مقاله (405.14 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
صدیقه کاظمی* | ||
گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی889-14665، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 03 مرداد 1400، تاریخ بازنگری: 02 مهر 1400، تاریخ پذیرش: 09 آبان 1400 | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش، بررسی و ارزیابی کیفیت اجرای برنامههای درسی در دانشگاه فرهنگیان در دوران کرونا از منظر دانشجومعلمان است. این پژوهش از نوع پژوهشهای توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجومعلمان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان پردیس دخترانه شهید هاشمینژاد مشهد (به تعداد 2028 نفر) در دو طبقه علوم انسانی و هنرو علوم پایه در سال تحصیلی 1400-1399 بود. نمونه آماری به شیوه نمونهگیری تصادفی- طبقهای نسبی به تعداد 350 نفر(227 نفر از رشتههای علوم انسانی و هنر و 123 نفر از رشتههای علوم پایه) از فرمول کوکران انتخاب شد. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه محقق ساخته طیف لیکرت بود که از طریق محاسبه آلفای کرانباخ پایایی پرسشنامه 82/0 به دست آمد. تجزیه و تحلیل یافتهها نشان داد که بین میانگین کسب شده و میانگین مورد انتظار تفاوت معناداری وجود دارد و کیفیت کلی اجرای برنامهی درسی در بسترمجازی در هفت عنصر مورد بررسی در حد مورد مطلوبی قرار ندارد و در این میان عناصر هدف و محتوا بالاترین مطلوبیت و عناصر تکلیف و تعامل به ترتیب پایین ترین مطلوبیت را دارا هستند. | ||
کلیدواژهها | ||
برنامه درسی اجرا شده؛ ارزیابی کیفیت؛ دانشگاه فرهنگیان؛ دوران کرونا | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Evaluating the quality of Farhangian University Implemented Curriculum during the corona from the perspective of student-teachers | ||
نویسندگان [English] | ||
Sedighe Kazemi | ||
Department of Educational Sciences, Farhangian University, P.O. Box 14665-889, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to review and evaluate the quality of Implemented Curriculum in Farhangian University during the Corona from the perspective of student-teachers. This research is a descriptive-survey research. The statistical population included all students and teachers of the undergraduate course of Farhangian University of Shahid Hasheminejad Girls' Campus of Mashhad (2028 people) in two categories of humanities and basic sciences in the academic year 2020-2021. The statistical sample was selected by Cochran's formula by random sampling - relative classes of 350 people (227 people from humanities and arts and 123 people from basic sciences). The data collection tool was a researcher-made Likert scale questionnaire which reliability of the questionnaire was obtained by calculating Cronbach's alpha 0.82. The analysis of the findings showed that there is a significant difference between the obtained average and the expected average and the overall quality of the implementation of the curriculum in the virtual context in the seven elements under study is not satisfactory. Task and interaction have the lowest utility, respectively. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Implemented Curriculum, Quality assessment, Farhangian University, Corona era | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 269 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 217 |