تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,763 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,121 |
تجربه ی نویسنده در تأثیر الگوی تدریس ساختن گرایی بر یادگیری موضوع پیشامدهای مستقل و قوانین ضرب احتمال در کلاس درس | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 6، دوره 2، شماره 3 - شماره پیاپی 2، تیر 1395، صفحه 36-41 اصل مقاله (713.3 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
تریفه معینی* | ||
دبیر ریاضی، آمزش و پرورش | ||
تاریخ دریافت: 24 آبان 1395، تاریخ بازنگری: 25 بهمن 1395، تاریخ پذیرش: 12 بهمن 1395 | ||
چکیده | ||
نظام آموزشی به سمت تربیت یادگیرندگان متفکری که خلاق، نقاد، محقق، مستقل و فعال هستند، سوق پیدا کرده است. در چنین آموزشی که تحت عنوان ساختن گرایی شناخته شده است معلم دیگر به عنوان انتقال دهنده و یادگیرندگان به عنوان ظرفهای خالی در یک آموزش یک طرفه در نظر گفته نمی شوند. بلکه آموزش دانش آموز محور است که یادگیرندگان دانش خود را در فرایند یاددهی فعال و مشارکتی می سازند و کشف می کنند و همچنین معلم هدایت کننده ی این آموزش متقابل است. در این روش یادگیری دانش آموزان عمیق و ماندگار می باشد. در این مقاله مراحل الگوی تدریس ساختن گرایی (5E) توضیح داده می شود و همزمان مثالهایی از تجربه های شخصی نویسنده در تدریس موضوع پیشامدهای مستقل و قوانین ضرب احتمال از کتاب ریاضی سوم تجربی ذکر می گردد. این مقاله تجربه ای از تدریس با روش ساختن گرایی در کلاس درس است. | ||
کلیدواژهها | ||
کلمات کلیدی: تدریس ساختن گرایی؛ پیشامد مستقل؛ دانش آموزان؛ معلمان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The experience of the author in the effects of constructivist teaching on learning of the subject of independent events and the laws of probability in the classroom | ||
چکیده [English] | ||
The educational system has tended towards the education of learners who are creative, critic, researcher, independent and active. In this kind of education which is known as Constructivist model, teachers are not considered as transmitter of Information and the learners are not as empty containers in a one-sided education. But in this way education is student-centered so that learners build and discover their own knowledge themselves, in the process of active and collaborative learning, in addition teachers are guidance of this mutual training. so student's learning will be deep and stable which is not mnemonic. In this paper we tried to explain the steps of Constructivist teaching model (5E), and as well tried to mention the examples of the author's personal experience in teaching of independent events and the laws of probability of science third math book.this study is written based on the experiences of teaching mathematics with Constructivist model in the classroom. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Keywords: constructivist teaching, independent event, Students, Teachers | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 559 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,074 |