تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,763 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,121 |
طرح یادگیری، ابزاری مناسب در آموزش فیزیک | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 5، دوره 2، شماره 3 - شماره پیاپی 2، تیر 1395، صفحه 29-35 اصل مقاله (522.02 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مهسا محسنی* 1؛ رقیه السادات حسینی2؛ سمانه برجویی مجرد2؛ صفیه رضایی3 | ||
1دانشجو / دانشگاه فرهنگیان | ||
2دانشجو/دانشگاه فرهنگیان | ||
3استاد/دانشگاه فرهنگیان | ||
تاریخ دریافت: 17 شهریور 1395، تاریخ بازنگری: 25 بهمن 1395، تاریخ پذیرش: 12 بهمن 1395 | ||
چکیده | ||
این نوشتار برگرفته از تحقیق کتابخانه ای و تجربی است که بر اساس راهنمای عملی برنامه درس کارورزی 3 دانشگاه فرهنگیان می باشد. هدف در این تحقیق معرفی ابزاری علمی ، استاندارد و بسیار کمک کننده در تدریس فیزیک یعنی طرح یادگیری و تدریس بر مبنای آن بوده که در دو نیمسال تحصیلی(94-95) و 12 جلسه ی آموزشی در قریب به 7 دبیرستان دوره های اول و دوم شهر شیراز، تدریس بدین شیوه اجرا شده است.نتایج اجرای طرح های ما در کلاس درس که به موجب تدریس بر مبنای این شیوه؛ ایجاد شوق و علاقه یادگیری در دانش آموزان ، پرورش خلاقیت و مشارکت آنها در قالب کار گروهی، تنظیم فعالیت های کلاسی به صورت منطقی و هدفمند و مدیریت زمان با برقراری نظم فکری و ساماندهی فرایند تدریس را در پی خواهد داشت. طرح یادگیری نیز برای دبیران با تجربه در معرفی افق های جدیدی از تدریس فیزیک و به منظور کاربردی تر نمودن آموزش فیزیک در زندگی و ایجاد شور و علاقه یادگیری در دانش آموزان و مشارکت آنها در امر تدریس که در نهایت کلاسی پویا و فعال را رقم خواهد زد؛ مفید واقع خواهد شد. | ||
کلیدواژهها | ||
دانشگاه فرهنگیان؛ کارورزی 3؛ طرح یادگیری؛ تدریس فیزیک؛ کار گروهی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Training Scenario, Appropriate Implement in Physics Learning | ||
نویسندگان [English] | ||
mahsa mohseni1؛ | ||
1student / farhangian university | ||
چکیده [English] | ||
this article is drawn from library research and experimental that based on practical guide 4 training course program of Farhangian university. The aim of this study was to introduce scientific instruments, standards and very helpful in teaching physics that based on the design of learning and teaching in two semesters(94-95) and 12 sessions in almost 7 high schools in the first and second periods in Shiraz, teaching is conducted in this way. The results of our projects to the students in the classroom will be followed the fosters creating and their participantion in teamwork, logically and purposefully regulate the activities of class intellectual discipline and time management and organization of the teaching process. As well as for novice and less experienced physics teacher can be very helpful and will be useful in introduction of new horizons for teachers with experience in teaching physics and to more practical physics training in life. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Farhangian University, Third Course, Training Scenario, Physics Education, Teamwork | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 539 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,238 |