تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,778 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,148 |
اثربخشی آموزش بر اساس تکنیک سکوسازی بر ارتقاء سطح خودکارآمدی در دانش آموزان | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 4، دوره 2، شماره 5، خرداد 1395، صفحه 69-94 اصل مقاله (348.01 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
یحیی صفری* 1؛ نسرین یوسف پور2؛ کیوان عزیزی3؛ اسلام محمدی گلینی4؛ سودابه رحمانی راد5 | ||
1دانشیار گروه رادیولوژی و پزشکی هسته ای، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ایران | ||
2دستیارپژوهشی گروه رادیولوژی و پزشکی هسته ای، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ایران. | ||
3دانشجوی دکترای زبان انگلیسی، سرپل ذهاب، کرمانشاه، ایران. | ||
4کارشناس ارشد ادبیات عرب، دبیرآموزش و پرورش، سرپل ذهاب، کرمانشاه، ایران | ||
5کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی، دبیر آموزش وپرورش، کرمانشاه، کرمانشاه، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 13 آذر 1395، تاریخ بازنگری: 26 بهمن 1395، تاریخ پذیرش: 15 اسفند 1395 | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر، با هدف تعیین میزان تأثیر آموزش بر اساس تکنیک سکوسازی بر ارتقاء سطح خودکارآمدی در دانش آموزان انجام گرفته است. مطالعه به روش شبه تجربی انجام شد. جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه دانش آموزان پسر سال سوم دوره متوسطه اول شهرستان سرپل ذهاب در سال تحصیلی 1395 بودند. به روش نمونهگیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای، تعداد60 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند(30آزمایش و 30کنترل). برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استاندارد مقیاس خودکارآمدی ((SEQ-C استفاده شد. داده ها با استفاده از آزمون کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد بین گروه آزمایش و کنترل در پس آزمون، تفاوت معنی دار یافت شد(p=0.001). همچنین بین گروه ها از لحاظ خرده مقیاسهای خودکارآمدی هیجانی، خودکارآمدی تحصیلی، خودکارآمدی اجتماعی تفاوت معنی دار یافت شد(p<0/05). با توجه به نتایج به دست آمده به نظر می رسد استفاده از روش تدریس سکوسازی، به خوبی توانسته است خودکارآمدی دانش آموزان را ارتقاء دهد. | ||
کلیدواژهها | ||
تدریس سکوسازی؛ خودکارآمدی؛ دانش آموزان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Effectiveness of Teaching Based on Scaffolding Method on Promoting Students Self-Efficacy | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Yahya Safari1؛ Nasrin Yousef pour2؛ Keywan Azizi3؛ Eslam Mohammadi Galini4؛ Sodabeh Rahmani Rad5 | ||
11- Associate Professor of Radiology and Nuclear Medicine, Faculty of Paramedicine, Kermanshah University of Medical Sciences, IRAN. | ||
2Research Assistant, Department of Radiology and Nuclear Medicine, Kermanshah University of Medical Sciences, IRAN. | ||
3PhD student in English Language, Sarpol Zahab, Kermanshah, IRAN. | ||
4Master of Science in Arabic Literature, Teacher, Saripul Zahab, Kermanshah, IRAN. | ||
5Master of Science in Educational Technology, Teacher, Kermanshah, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The present study aimed to determine the effect of teaching based on Scaffolding method on Promoting students self-efficacy. The statistical population was all of male high school students in grade one in Sarpol-e- zahab city. The method of study was semi experimental. 60 students were selected by multi stage cluster random sampling and assigned into two experimental and control group. The tools of data collecting were standard questionnaires(SEQ-C). The data was analyzed by variation multi variables analyses (ANCOVA). The results showed that there is a significant difference between experimental and control groups in posttest (p=0.001). The results also showed there are significant differences among different groups in intrinsic self-efficacy in subscale , educational self-efficacy, and social self-efficacy.(p<0/05. According to result of this study in order to promote the students self-efficacy , the use of Scaffolding method is suggested. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
self-efficacy, Scaffolding Method, Students | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 613 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 582 |