تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 3,004 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,293,007 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,680,756 |
تأثیر آموزش بازی برای درک بر انعطافپذیری شناختی و یادگیری فورهند تنیس روی میز در دانشآموزان پسر دوره دوم ابتدایی | ||
مطالعات آموزشی و آموزشگاهی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 مهر 1402 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/pma.2023.3130 | ||
نویسندگان | ||
مهران نظری1؛ شهرام نظری* 2؛ بهزاد محمدی اورنگی3 | ||
1دانشگاه ایوانکی | ||
2گروه آموزش تربیت بدنی, دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
3خوارزمی تهران | ||
تاریخ دریافت: 15 اردیبهشت 1402، تاریخ بازنگری: 18 خرداد 1402، تاریخ پذیرش: 10 مرداد 1402 | ||
چکیده | ||
آموزش در تربیتبدنی مدارس نقش مهمی در مهارتهای روانشناختی و مهارتی بخصوص در دوره ابتدایی دارد. پژوهش حاضر باهدف بررسی مداخله آموزش بازی برای درک (TGFU) برانعطافپذیری شناختی و یادگیری مهارت فورهند تنیس روی میز در دانشآموزان دوره دوم ابتدایی انجام شد. برای این منظور درمجموع 60 دانشآموز بهصورت تصادفی در دو گروه TGFU (30 نفر) و سنتی (30 نفر) تمرین کردند. مداخلات در چهار هفته، هر هفته سه جلسه و هر جلسه 45 دقیقه اجرا شد.همه شرکتکنندگان پرسشنامه انعطافپذیری شناختی و همچنین آزمون مهارت تنیس روی میز را از ابتدا تا هفته دوم و پایان مداخله تکمیل کردند. نتایج تحلیل واریانس اندازهگیریهای مکرر نشان داد شرکتکنندگان گروه TGFU نمرات بالاتری را نسبت به همتایان گروه سنتی در رابطه بامهارت تنیس روی میز و انعطافپذیری شناختی داشتند. نتایج مطالعه حاضر تأییدی بر نقش مثبت TGFU بر متغیرهای روانشناختی و مهارتی در دانشآموزان است و میتواند آموزشی باشد که در راستای ارتقا دانش معلمان بهکاربرده شود. ازاینرو نتایج این مطالعه TGFU را راهکاری مؤثر بر پداگوژی دانش محتوا معلمان تربیتبدنی میداند. | ||
کلیدواژهها | ||
"آموزش"؛ " بازی"؛ "تنیس روی میز"؛ "انعطافپذیری شناختی" | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The effect of Teaching Game For Underestand on cognitive flexibility and table tennis forehand learning in boy students of the second year of elementary school | ||
نویسندگان [English] | ||
Mehran Nazari1؛ shahram shahram2؛ Behzad MOHAMMADI ORANGI3 | ||
1Eyvanaki | ||
2Assistant professor ,Departement of physical education farhangiyan university,Shahid ژhamran pardis. | ||
3Kharazmi | ||
چکیده [English] | ||
Teaching in physical education in schools plays an important role in psychological and professional skills,especially in the elementary school. The present study was conducted with the aim of investigating the intervention of Teaching Game for Understanding(TGFU) on cognitive flexibility and learning table tennis forehand skills in second year elementary school students.For this purpose, a total of 60 students trained randomly in two TGFU (30 people) and traditional (30 people) groups. Interventions were conducted in 4 weeks, 3 sessions per week and each session lasted 45 minutes. All participants completed the cognitive flexibility questionnaire as well as the table tennis skill test from the beginning to the second week and the end of the intervention. The results of repeated measures analysis of variance showed that the participants of the TGFU group had higher scores than their counterparts in the traditional group in relation to table tennis skills and cognitive flexibility.The results of the present study confirm the positive role of TGFU on psychological and skill variables in students and can be used as a training to improve the knowledge of teachers.Therefore, the results of this study consider TGFU as an effective solution for the pedagogy content knowledge of physical education teachers. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
"Learning", "Game", "Table Tennis", "Cognitive Flexibility" | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 188 |