تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 3,025 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,313,701 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,699,333 |
مروری نظاممند بر تاثیر همهگیری کووید-19 بر آموزش و یادگیری زبان: فرصتها و چالشها | ||
JELT Journal | Farhangian University | ||
مقاله 12، دوره 2، شماره 1 - شماره پیاپی 1024201، خرداد 2023 | ||
نوع مقاله: Original Article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jelt.2023.13048.1035 | ||
نویسندگان | ||
Mehran Sayyadi1؛ Pooria Barzan* 2؛ Reza Khany3 | ||
1English department, Faculty of humanities, Ilam University, Ilam, Iran | ||
2Department of English Language and Literature, Ilam University, Ilam, Iran. | ||
3English Department, Faculty of Humanities, Ilam University, Ilam, Iran | ||
تاریخ دریافت: 21 دی 1401، تاریخ بازنگری: 24 خرداد 1402، تاریخ پذیرش: 11 شهریور 1402 | ||
چکیده | ||
همهگیری کرونا بر جنبه های مختلف زندگی انسان اثرگذار بوده و آموزش و تدریس زبان نیز از این قاعده مستثنی نیست. هدف این پژوهش بررسی پیامدهای کوید-19 در شیوههای تدریس و فراگیری زبان، چالشها و فرصتها به روش مرور نظاممند است. جهت انجام این کار انتشارات های معتبر انگلیسی زبان به همراه ژورنالهای انگلیسی زبان فعال در حوزه آموزش زبان دانشگاههای دولتی ایران با استفاده از کلید واژههای فراگیری، تدریس، زبان و کووید-19 مورد بررسی قرار گرفتند که سرانجام بر اساس معیارهای ارزیابی از میان 44 مقاله، 16 مقاله و نتایج آنها سازماندهی، خلاصه و گزارش گردید. نتایج حاصل از این بررسیها نشان داد که آموزش زبان در دوران همهگیری کووید-19 منجر به افزایش آشنایی مدرسان با تکنولوژی آموزش آنلاین گردیده و کمک شایانی به تسهیل فرآیندهای توسعه حرفهای آنها کرده است، اگرچه در طی فرآیند آموزش با چالشهایی همچون ابزار آموزشی مناسب، عدم آشنایی با تکنولوژی در ابتدای کووید-19 و مسائل و مشکلات مربوط به فراگیران مواجه بوده اند. نتایج حاصل از این تحقیق می تواند در جهت بهبود فرآیند آموزش موثر و همچنین بهبود شیوههای تدریس زبان موثر واقع گردد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش زبان؛ کووید-19؛ یادگیری؛ همهگیری؛ چالش و فرصت | ||
عنوان مقاله [English] | ||
مروری نظاممند بر تاثیر همهگیری کووید-19 بر آموزش و یادگیری زبان: فرصتها و چالشها | ||
چکیده [English] | ||
همهگیری کرونا بر جنبه های مختلف زندگی انسان اثرگذار بوده و آموزش و تدریس زبان نیز از این قاعده مستثنی نیست. هدف این پژوهش بررسی پیامدهای کوید-19 در شیوههای تدریس و فراگیری زبان، چالشها و فرصتها به روش مرور نظاممند است. جهت انجام این کار انتشارات های معتبر انگلیسی زبان به همراه ژورنالهای انگلیسی زبان فعال در حوزه آموزش زبان دانشگاههای دولتی ایران با استفاده از کلید واژههای فراگیری، تدریس، زبان و کووید-19 مورد بررسی قرار گرفتند که سرانجام بر اساس معیارهای ارزیابی از میان 44 مقاله، 16 مقاله و نتایج آنها سازماندهی، خلاصه و گزارش گردید. نتایج حاصل از این بررسیها نشان داد که آموزش زبان در دوران همهگیری کووید-19 منجر به افزایش آشنایی مدرسان با تکنولوژی آموزش آنلاین گردیده و کمک شایانی به تسهیل فرآیندهای توسعه حرفهای آنها کرده است، اگرچه در طی فرآیند آموزش با چالشهایی همچون ابزار آموزشی مناسب، عدم آشنایی با تکنولوژی در ابتدای کووید-19 و مسائل و مشکلات مربوط به فراگیران مواجه بوده اند. نتایج حاصل از این تحقیق می تواند در جهت بهبود فرآیند آموزش موثر و همچنین بهبود شیوههای تدریس زبان موثر واقع گردد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
آموزش زبان, کووید-19, یادگیری, همهگیری, چالش و فرصت | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 245 |