
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 456 |
تعداد مقالات | 3,537 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,105,605 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,295,578 |
ارزیابی و عوامل تمایل تدوام استفاده از آموزش و یادگیری الکترونیکی در بین دانشجو معلمان آموزش ابتدایی استان لرستان | ||
مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم | ||
دوره 6، شماره 2، مهر 1402، صفحه 41-53 اصل مقاله (555.62 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فاطمه نوری حسنوند1؛ حامد ندری* 2؛ پیمان ندری3؛ فرید علیپوری4 | ||
1کارشناسی آموزش ابتدایی، آموزگار ابتدایی مدرسه دخترانه کوثر الشتر، لرستان،سلسله. | ||
2فناوری اطلاعات سلامت، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، ایران | ||
3کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، دانشگاه مالک اشتر ، تهران | ||
4کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان استان لرستان، پردیس آیت الله طباطبایی ، خرم آباد، ایران | ||
چکیده | ||
استفاده از آموزش مجازی یکی از فعالیتهای مهم هر موسسه آموزشی است که علاوه بر بهبود کارایی، میتواند هزینهها را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد، بخصوص در دوره پاندمی کوید-19 میتواند از شیوع بیماری، بدون وقفه در یادگیری جلوگیری کند. اما علارغم هزینههای زیاد و عدم پذیرش کاربران، سیستم آموزش الکترونیکی مورد قبول واقع نمیشود و تداوم استفاده از سیستم روز به روز کاسته میشود. بنابراین هدف از این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر تمایل تداوم استفاده از سیستم یادگیری LMS حتی بعد از پاندمی کرونا در بین دانشجو معلمان بر اساس مدل مفهومی موفقیت سیستمهای اطلاعاتی ((دلون و مک لین)) و مدل پذیرش تکنولوژی (TAM) است. روش پژوهش از نوع مطالعات کمی است که با استفاده از پرسشنامه در بین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان لرستان در سال 1401 انجام شده است. برای تعیین روایی و پایایی پرسشنامه به ترتیب، از نظرات اساتید و آلفای کرونباخ استفاده شده است. آزمون فرضیهها با استفاده از نرم افزار Smart PLS3 و SPSS صورت پذیرفت. در نهایت 198 پرسشنامه از دانشجویان به صورت الکترونیک جمعآوری شد. نتایج نشان داد که سودمندی درک شده، عدالت تعاملی، و رضایت استفاده از سیستم، مستقیما بر تداوم استفاده از سیستم موثرند، و سودمندی درک شده بیشترین تاثیر را بر تمایل و تداوم استفاده از سیستم دارد. بنابراین برای تداوم استفاده کارآمد از سیستم، عوامل موثر باید تقویت شوند، و برای کاربران نهایی استفاده از سیستم، سفارشی و بهینه شوند. | ||
کلیدواژهها | ||
سیستم یادگیری LMS؛ تداوم استفاده؛ مدلهای تداوم استفاده از سیستم یادگیری؛ مدل دلون و مکلین؛ دانشگاه فرهنگیان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Evaluation and factors of the continuation of the use of e-learning and education among student teachers of primary education in Lorestan province | ||
نویسندگان [English] | ||
Fatemeh Noori Hasanvand1؛ Hamed Nadri2؛ Peyman Nadri3؛ ّFarid Alipoori4 | ||
1Bachelor of Elementary Education, Farhangian University of Lorestan Province, Kamalvand Campus, Khoramabad, Iran | ||
2Department of Health Information Technology, Urmia University of Medical Sciences, Urmia, Iran | ||
3Master of Business Administration, Malik Ashtar University, Tehran | ||
4Bachelor of Elementary Education, Farhangian University of Lorestan Province, Ayatollah Tabatabai Campus, Khorramabad, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The use of virtual education is one of the important activities of any educational institution that, in addition to improving efficiency, can significantly reduce costs, especially during the Covid-19 pandemic, it can prevent the spread of disease without interrupting learning. But despite the high costs and non-acceptance of users, the electronic education system is not accepted and the continued use of the system is decreasing day by day. Therefore, the purpose of this research is to identify the factors affecting the willingness to continue using the LMS learning system even after the Covid-19 pandemic among student teachers based on the conceptual model of information systems success (Delon and McLean) and the technology acceptance model (TAM). The research method is a quantitative study that was conducted using a questionnaire among the students of Farhangian University of Lorestan province in 1401. To determine the validity and reliability of the questionnaire, respectively, professors' opinions and Cronbach's alpha were used. Hypotheses were tested using Smart PLS3 and SPSS software. Finally, 198 questionnaires were collected from students electronically. The results showed that the perceived usefulness, interactive justice, and satisfaction of using the system directly affect the continued use of the system, and the perceived usefulness has the greatest effect on the willingness and continued use of the system. Therefore, to continue efficient use of the system, the effective factors must be strengthened, customized and optimized for the end users of the system. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
LMS learning system, Continued use, Models of continuous use of the learning system, Delon and McLean model. Farhangian University | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 250 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 193 |