تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 3,003 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,278,696 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,671,493 |
بررسی تأثیر محیط آموزشی بر میزان یادگیری دانشآموزان مدارس ابتدایی(مطالعه موردی شهر سوق) | ||
پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی | ||
دوره 5، شماره 2 - شماره پیاپی 16، شهریور 1402، صفحه 126-142 اصل مقاله (563.98 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سلمان آخش* 1؛ محمد باقر خوبی نژاد2؛ سده آسیه مسعودی3 | ||
1استادیار رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان | ||
2کارشناس ارشد جامعه شناسی | ||
3کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی | ||
تاریخ دریافت: 20 مهر 1402، تاریخ بازنگری: 23 آذر 1402، تاریخ پذیرش: 25 آذر 1402 | ||
چکیده | ||
چکیده هدف از انجام این پژوهش، بررسی تأثیر محیط آموزشی بر میزان یادگیری دانشآموزان مدارس ابتدایی شهر سوق در استان کهگیلویه وبویر احمد است. روش این پژوهش با توجه رویکرد کمی، با توجه به هدف کاربردی و به روش توصیفی - همبستگی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش عبارت است از کلیه دانشآموزان دختر و پسر مدارس ابتدایی شهر سوق که در سال تحصیلی 1402-1401 مشغول تحصیل بودند و تعداد آن ها 700 نفر است.برای تعیین حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان تعداد 248 نفر به روش نمونهگیری تصادفی ساده به عنوان نمونه پژوهش انتخاب گردید. ابزار اندازهگیری شامل پرسشنامه یادگیری دانشآموزان و پرسشنامه محیط آموزشی است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار Spssو از آمار توصیفی(فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار) و آمار استنباطی(رگرسیون خطی) استفاده شده است. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که بین محیط آموزشی (فضا و امکانات و منابع انسانی) و یادگیری دانشآموزان تأثیر معناداری وجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
: محیط آموزشی؛ یادگیری دانشآموزان؛ مدارس ابتدایی؛ فضا و امکانات؛ شهر سوق | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Investigating the effect of the educational environment on the learning rate of elementary school students (case study of Souq city) | ||
نویسندگان [English] | ||
salman akhash1؛ Mohammad Baqir Khobnejad2؛ asihe masoudi3 | ||
1Assistant Professor of Educational Sciences, Farhangian University | ||
2Master of Sociology | ||
3Master of Educational Management | ||
چکیده [English] | ||
Abstract The purpose of this research is to investigate the effect of the educational environment on the learning rate of elementary school students in the city of Souq in the province of Kohgiluyeh and Boyar Ahmad. The method of this research was carried out according to the quantitative approach, according to the practical purpose and descriptive-correlation method. The statistical population of this research consists of all the male and female students of elementary schools in Souq city who were studying in the academic year of 1402-1401 and their number is 700. To determine the sample size using Morgan's table, there are 248 people by random sampling method. Sadeh was selected as a research sample. The measurement tools include the students' learning questionnaire and the educational environment questionnaire. Spss software and descriptive statistics (prevalence, percentage, mean, standard deviation) and inferential statistics (linear regression) were used for data analysis. The research findings indicate that there is a significant effect between the educational environment (space, facilities and human resources) and students' learning. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
educational environment, student learning, primary schools, space and facilities, Souq city | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 97 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 56 |