تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,768 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,143 |
آموزش به سبک چندرسانه ای و تاثیرآن بر میزان یادگیری واژگان زبان انگلیسی | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 4، دوره 2، شماره 6، شهریور 1395، صفحه 67-84 اصل مقاله (311.12 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سوزان عارضی* 1؛ بهمن سعیدی پور2؛ محمدرضا سرمدی3؛ بهمن زندی4 | ||
1دانشجو دکترا، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، .ایران. | ||
2دانشیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، ایران. | ||
3استاد، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، ایران. | ||
4استاد، گروه زبان شناسی، دانشگاه پیام نور، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 14 اردیبهشت 1396، تاریخ بازنگری: 31 خرداد 1396، تاریخ پذیرش: 01 تیر 1396 | ||
چکیده | ||
مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر چندرسانه ای آموزشی بریادگیری واژگان زبان انگلیسی دانشجویان دانشگاه پیام نورکرمانشاه انجام شد. این مطالعه از نظر هدف کاربردی و در شیوه و روش اجرا جزء مطالعات تجربی است. در این پژوهش از طرح چهارگروهی سولومون با پیش آزمون و پس آزمون و گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در نیمسال اول تحصیلی سال 96-95 دانشگاه پیام نورکرمانشاه بودکه درس زبان تخصصی داشتند. از جامعه مذکور با استفاده از نمونه گیری در دسترس 60 نفر انتخاب شدند و به طور تصادفی درگروه های آزمایش و گواه جایگزین شدند و با استفاده از چندرسانه ای آموزشی و روش معمول به مدت یک ترم تحت آموزش قرارگرفتند. در این پژوهش برای سنجش میزان یادگیری دانشجویان ازآزمون محقق ساخته استفاده شدکه اعتبارآزمون با استفاده از روش کودر ریچاردسون معادل82./. اعلام شد. برای انجام محاسبات آماری از نرم افزار spss و برای بررسی فرضیه ها ی پژوهش از آزمون تحلیل واریانس چند متغیره استفاده شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد بین میانگین نمرات گروه های آزمایش وکنترل، در مولفه های دیداری(68.26=F ، 01/0≥P)، نوشتاری(64.07=F ،01/0≥P)، شنیداری(66.15=F ،01/0≥P)وگفتاری(77.82=F ، 01/0≥P) تفاوت معنی داری وجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ چند رسانه ای؛ یادگیری؛ واژگان زبان انگلیسی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Multilingual Style of Teaching and its Impact on the Rate of Learning English Vocabulary | ||
نویسندگان [English] | ||
Souzan Arezi1؛ Dr. Bahman Saeidi Pour2؛ Dr. Mohammad Reza Sarmadi3؛ Dr. Bahman Zandi Pour4 | ||
1PhD student, Department of Educational Sciences, Payame Noor University, IRAN. | ||
2Associate Professor, Department of Educational Sciences, Payame Noor University, IRAN. | ||
3Professor, Department of Educational Sciences, Payame Noor University, IRAN. | ||
4Professor, Department of Linguistics, Payame Noor University, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The aim of this study was to investigate the multimedia educational effect of learning English vocabulary among students of karmansh Payam-e-Nor University. This is an applied study in terms of purpose and an experimental study in terms of method This research has made use of four-group Solomon design with pre-test, post-test and control group . The statistical population consisted of all students studying English for special purpose in the first semester of the academic year 1996-95, in Kermanshah Payam-e- Nour University. A total of 60 people were selected from the community using random sampling and were randomly assigned to experimental and control groups and trained for one semester using a multimedia educational style and methodology. In this research, a researcher-made test was used to measure students' learning. The validity of the test was 82 / by using Kurdish Richardson's method.. SPSS software was used for statistical analysis and multivariate variance analysis was used to study the research hypotheses. The results of the data analysis showed that there is significant difference between the mean scores of the experimental and control groups in the following components :visual (P = 0.016, F = 68.26), writing (F = 64.07 = P), hearing (66.15 = F, P = 0.01) and speech (P = 0.018, F = 77.82), but the effect of pre-test, as well as the pre-test interaction with group is not significant. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Multimedia, learning, English Vocabulary | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 394 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 387 |