تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 3,002 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,273,310 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,666,373 |
آموزش جغرافیا در مدارس کشورهای پیشرفته(نمونه پژوهش:مدارس کشور استرالیا) | ||
پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی | ||
دوره 5، شماره 4 - شماره پیاپی 18، اسفند 1402، صفحه 23-38 اصل مقاله (530.19 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rsse.2024.15915.1192 | ||
نویسندگان | ||
ولی اله نظری* 1؛ علی پورقیومی2 | ||
1استادیار گروه آموزش جغرافیا،دانشگاه فرهنگیان،تهران،ایران | ||
2مامور آموزشی دانشگاه فرهنگیان استان البرز | ||
تاریخ دریافت: 09 اسفند 1402، تاریخ پذیرش: 20 اسفند 1402 | ||
چکیده | ||
آموزش جغرافیا در جهان با متدهای جدیدتری در حال انجام است و این مهم در مدارس کشورهای پیشرفته انجام میشود. ازاینرو و بهتبع برنامههای آموزشی در مدارس ،کشور استرالیا هم از نمونه کشورهای موفق در حوزه آموزش جغرافیا در مدارس است که توانسته است الگویی مهم برای دیگر کشور باشد. با این توصیف که ،روند اثرگذاری آموزش جغرافیا هم در مدارس استرالیا،از دورههای ابتدایی آغازشده و تا پایان دوره دبیرستان ادامه مییابد. معرفی و تدریس درس جغرافیا در مدارس کشور استرالیا، بهعنوان یک امر اجباری در حوزه یادگیری از سال پایه، مانند مهدکودک، تا سال 8 در استرالیا فراهم میکند. و فرصتهای جدید برای یادگیری و تدریس فراهم میکند. فرصتها در آموزش جغرافیا تا حدودی ناشی از چالشها در مدارس خواهند بود. اما میتواند مرتبط با روشها و الگوها و امکانات باشد. چالشهای کلیدی در مورد آموزش جغرافیا وجود دارد که در پذیرش برنامه درسی؛ تخصص معلم در آموزش جغرافیایی؛ و منابع خود را نشان میدهند .بههرحال اینها چالشهای مهمی درزمینه آموزش جغرافیا در مدارس استرالیاست و فرصتی است برای تدریس متمرکز و یادگیری در جغرافیا که دانش آموزان استرالیا بر آن تکیه زنند.از طرفی دیگر،مسائل دیگری نظیر( تخصص معلم ، منابع باکیفیت تدریس جغرافیا، اهمیت طراحی آموزشی، پیادهسازی تجربیات یادگیری باکیفیت برای دانش آموزان) همه در آموزش جغرافیای برنامه درسی استرالیا، مورداستفاده قرار میگیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ جغرافیا؛ مدارس؛ استرالیا؛ کشورهای پیشرفته | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Teaching geography in schools of developed countries (research sample: Australian schools) | ||
نویسندگان [English] | ||
Valiollah Nazari1؛ Ali Pourghayyoumi2 | ||
1Assistant Professor, Department of Geography Education, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
2Teacher / Education | ||
چکیده [English] | ||
. With this description, the effective process of teaching geography in Australian schools starts from the primary courses and continues until the end of high school. It provides the introduction and teaching of geography in Australian schools, as a compulsory matter in the field of learning from the basic year, such as kindergarten, to year 8 in Australia. and provides new opportunities for learning and teaching. The opportunities in geography education will be partly due to the challenges in schools. But it can be related to methods and patterns and facilities. There are key challenges in geography education that include curriculum adoption; teacher expertise in geographic education; and show their resources. However, these are important challenges in the field of teaching geography in Australian schools and it is an opportunity for focused teaching and learning in geography that Australian students rely on. On the other hand, other issues such as (teacher expertise, quality teaching resources) geography, the importance of instructional design, the implementation of quality learning experiences for students) are all used in teaching geography in the Australian curriculum. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Education, geography, schools, Australia, developed countries | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 28 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 36 |