تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 3,002 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,275,797 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,668,453 |
یادگیری مبتنی بر فناوری در حوزه علوم: اهمیت، چالشها و راهکارهای پیشنهادی: یک مطالعه فرا ترکیب | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
دوره 10، شماره 34، خرداد 1403، صفحه 61-85 اصل مقاله (527.9 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
اعظم معتمدی* | ||
گروه آموزشی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، کد پستی صندوق پستی889-،14665 تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 16 آبان 1402، تاریخ پذیرش: 29 فروردین 1403 | ||
چکیده | ||
استفاده از فناوری در فرایند یادگیری، میتواند امکان دسترسی به منابع و اطلاعات بیشتر را فراهم کرده و از طریق استفاده از ابزارهای مختلف، فرایند یادگیری را بهبود بخشد و به کارآیی و کیفیت آموزش کمک کند.تحقیقات موجود نشان می دهد که اگر فناوری به طور جامع در پداگوژی به کار گرفته شود، می تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای یادگیری موثر فراگیران عمل کند. این مطالعه با تلفیق یافته های دیگر مطالعات و در یک مطالعه فرا ترکیب به چرایی اهمیت،چالش ها و راهکار در صحنه ی اجرایی شدن ادغام فناوری در حوزه علوم پرداخته است، یافته ها نشان می دهد این یادگیری تواناییهای فراگیران در علوم را حفظ و تقویت می کند.چالشهایی همچون عدم دسترسی به فناوری مناسب، نیاز به آموزش معلمان در زمینه استفاده از فناوری، و ایجاد تعامل مناسب بین فناوری و سنت یادگیری وجود دارد که برای موفقیت در ادغام فناوری باید آنها را در نظر گرفت.برای اجرای موفقیتآمیز این نوع یادگیری، راهکارهایی همچون بهرهگیری از پلتفرمهای آموزشی، استفاده از نرمافزارهای آموزشی، تبدیل کردن محتوای سنتی به دیجیتال، استفاده از بازیهای آموزشی، و توسعه مهارتهای فنی و دیجیتالی معلمان میتواند موثر باشد | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری علوم؛ فناوری؛ اهمیت؛ چالش؛ راهکار | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Technology-Enhanced Learning in Science: Importance, Challenges, and Proposed Solutions - A Meta-Synthesis Study | ||
نویسندگان [English] | ||
Azam Motamedi | ||
Department of Educational Sciences, Farhangian University, Tehran, Iran, PO Box 889-14665 | ||
چکیده [English] | ||
Using technology in the learning process can provide access to more resources and information, and through the use of various tools, improve the learning process and help with the efficiency and quality of education.. Existing research shows that if technology is comprehensively utilized in pedagogy, it can act as a powerful tool for effective learning by students. This study, through a meta-synthesis approach, aims to explore the importance, challenges, and proposed solutions for the implementation of technology integration in the field of science education. The findings indicate that technology-enhanced learning can preserve and enhance students' abilities in science. However, challenges such as the lack of access to appropriate technology, the need for teacher training in technology use, and the creation of suitable interaction between technology and traditional learning methods need to be considered for successful technology integration. To achieve successful implementation of technology-enhanced learning, proposed solutions include utilizing educational platforms, using educational software, digitizing traditional content, incorporating educational games, and developing teachers' technical and digital skills | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Science learning, Technology, Importance, Challenges, Solutions | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 12 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 6 |