تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 424 |
تعداد مقالات | 3,242 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,610,917 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,935,896 |
بررسی چالشهای آموزش دانش پداگوژی ریاضی به دانشجومعلمان رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان | ||
پژوهش در آموزش ریاضی | ||
دوره 3، شماره 1، مهر 1402، صفحه 19-35 اصل مقاله (1.28 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rme.2024.14915.1073 | ||
نویسنده | ||
حمید دافعی* | ||
آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان/ دانشگاه فرهنگیان استان زنجان | ||
تاریخ دریافت: 31 شهریور 1402، تاریخ بازنگری: 28 فروردین 1403، تاریخ پذیرش: 09 اردیبهشت 1403 | ||
چکیده | ||
پیشینه و اهداف: هدف اصلی مقاله حاضر بررسی چالش های آموزش دانش پداگوژی ریاضی به دانشجومعلمان رشته آموزش ابتدایی می باشد. فاصله زیادی بین آموخته های ریاضی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان و ریاضیاتی که قرار است به دانش آموزان تدریس کنند، وجود دارد. پژوهش های انجام شده در ارتباط با دانش پداگوژی ریاضی حاکی از آن است که برخلاف دانش های " ریاضی" و " پداگوژی" ـ که دانش هایی کاملا مشخص و تعریف شده در فرایند آموزش معلمان دوره ابتدایی می باشند ـ دانش "پداگوژی ریاضی" و آموزش آن در برنامه درسی آموزش دانشجومعلمان، با مشکلات فراوانی همراه است. پژوهش های انجام شده نشان می دهد که همبستگی قوی و معناداری بین دانش پداگوژی ریاضی معلمان و کیفیت تدریس آنها به دانش آموزان وجود دارد. روش ها: این پژوهش جزء پژوهش های کیفی می باشد که با روش تحلیل محتوای مصاحبه های نیمه ساختار یافته با هفت نفر از آموزشگران ریاضی و 19 نفر از دانشجومعلمان آموزش ابتدایی، انجام شده است . یافته ها: پس از تحلیل داده ها با روش کدگذاری باز، هفت مولفه به عنوان مهمترین چالش های آموزش دانش پداگوژی ریاضی شناسایی شدند. نتیجه گیری: در حال حاضر با توجه به برنامه های درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده در حوزه آموزش ریاضی به دانشجومعلمان رشته آموزش ابتدایی، لازم است که فرایند آموزش دانش پداگوژی ریاضی ابتدایی ـ با استناد به مولفه های استخراج شده از پژوهش حاضر ـ به طور جدی و اساسی مورد بازنگری قرار گیرد. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Examining the challenges of teaching mathematical pedagogy Knowledge Farhangian University Primary Education Students | ||
چکیده [English] | ||
Background and Objectives: The Main Purpose of this Article is to Examine the Challenges of Teaching Mathematics Pedagogy to Student Teachers in the Field of Elementary Education. There is a Big Gap Between the Mathematics Learned by the Student Teachers and the Mathematics They Are Supposed to Teach the Students. The Conducted Research Indicates That, Unlike the Knowledge of "Mathematics" and "Pedagogy", The Knowledge of "Mathematics Pedagogy" and its Teaching in the Curriculum of Student TeacheTtraining is Associated with Many Challenges. Methods: This Research is the Qualitative Research that Was Conducted with the Method of Content Analysis of Semi-Structured Interviews with Seven Mathematics Teachers and 19 Student Teachers. Findings: After Analyzing the Data with the Open Coding Method, Seven Components Were Identified As the Most Important Challenges in Teaching Mathematical Pedagogy.. Conclusion: According to The Intended, Implemented and Acquired Curricula, It is Necessary to Fundamentally Revise the Teaching Process of Mathematical Pedagogy. | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 383 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 87 |