
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 456 |
تعداد مقالات | 3,537 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,105,592 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,295,573 |
مطالعه تطبیقی اهداف دوره ابتدایی ایران و فنلاند بر اساس مهارتهای دهگانه زندگی سازمان بهداشت جهانی | ||
مطالعات تطبیقی تربیت معلم (کاوش نامه بین المللی) | ||
دوره 2، شماره 1، مرداد 1402، صفحه 113-146 اصل مقاله (1.91 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/mtt.2023.3613 | ||
نویسنده | ||
غلامرضا اکبرنژاد* | ||
آموزش و پرورش | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر مطالعه تطبیقی اهداف دوره ابتدایی در دو کشور ایران و فنلاند است. این پژوهش یک مطالعة کیفی با استفاده از الگوی تطبیقی جورج. زد. اف، بردی بود که دارای چهار مرحلة توصیف، تفسیر، همجواری و مقایسه است؛ علت انتخاب کشور فنلاند، داشتن نظام آموزشی موفق در آزمون پرلز در مقطع ابتدایی می باشد. برای جمع آوری اطلاعات از منابع کتابخانه ای، پژوهش ها و مقالات علمی و نیز از سایت ها و بانک های اطلاعاتی معتبر استفاده شده است. یافته ها نشان داد که توجه به فراگیری زبان ملی، زبان دوم برای تبادل فرهنگی، آموزش و یادگیری مفاهیم پایه خواندن و نوشتن و حساب کردن، توجه به فرهنگ و هنر و مسائل اخلاقی از شباهت ها و تمرکز بر رشد شخصیتی، توسعه اجتماعی و تحصیلی در فنلاند و توجه به مفاهیم و اصول دینی و اخلاقی در تدوین اهداف دوره ابتدایی از تفاوت های عمده دو نظام آموزش است. این پژوهش میتواند از حیث سیاستگذاری، برنامهریزی و بازنگری به مسئولان امر تربیت معلم در ایران کمک نماید و با استناد، انطباق و استفاده از اهداف مختلف و توجه همه جانبه به دانش آموز در مقطع ابتدایی کشور فنلاند بپردازند و گامهایی برای بهبود مقطع ابتدایی ایران و عملکرد این مقطع اتخاذ کنند. همچنین پیشنهاد می شود مقایسه این دو کشور در روش تدریس در مقطع ابتدایی و محتوای کتب و نوع جذب و نظارت بر فعالیت معلمان ابتدایی که موضوعی پرچالش می باشد و یا این اهداف در در کشورهای دارای نظام آموزشی موفق نیز بررسی گردد. | ||
کلیدواژهها | ||
مطالعه تطبیقی؛ دوره ابتدایی؛ سازمان بهداشت جهانی؛ ایران؛ فنلاند | ||
عنوان مقاله [English] | ||
A comparative study of the goals of elementary school in Iran and Finland based on the ten life skills of the World Health Organization | ||
نویسندگان [English] | ||
gholamreza akbarnejad | ||
Education | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of the present research is to study the comparative study of the goals of the elementary school in the two countries of Iran and Finland. This research is a qualitative study using George's comparative model. hit F was a board that has four stages of description, interpretation, neighborhood and comparison; The reason for choosing Finland is that it has a successful educational system in the Perls test at the primary level. To collect information, library sources, researches and scientific articles as well as reliable websites and databases have been used. The findings showed that paying attention to learning the national language, a second language for cultural exchange, teaching and learning the basic concepts of reading and writing and counting, paying attention to culture and art and moral issues from similarities and focusing on personality development, social and academic development In Finland, paying attention to religious and moral concepts and principles in formulating the goals of the primary school is one of the major differences between the two education systems. This research can help the officials of teacher training in Iran in terms of policy making, planning and revision, and by referring, adapting and using different goals and giving comprehensive attention to the student in the primary level of Finland, and take steps. To improve Iran's primary level and the performance of this level. It is also suggested that the comparison of these two countries in the teaching method at the primary level and the content of the books and the type of recruitment and supervision of the activities of primary teachers, which is a challenging issue, or that these goals should also be investigated in countries with successful educational systems. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Comparative study, elementary school, World Health Organization, Iran, Finland | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 271 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 150 |