
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,545 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,125,740 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,315,551 |
ارزیابی میزان آمادگی دانشگاه فرهنگیان در اجرای آموزش الکترونیکی (مطالعه موردی؛ دانشگاه فرهنگیان فارس) | ||
آموزش پژوهی نوین | ||
دوره 10، شماره 37، خرداد 1403، صفحه 37-50 اصل مقاله (467.02 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد جاودانی1؛ زهرا حاتمی آبادشاپوری* 2؛ عباس اناری نژاد3؛ امین باقری کراچی1 | ||
1گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی889-14665، تهران، ایران. | ||
2کارشناسی ارشد علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، آموزگار شهرستان خفر ، ایران. | ||
3مدرس گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی889-14665، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
مطالعه حاضر با هدف ارزیابی میزان آمادگی دانشگاه فرهنگیان فارس در اجرای آموزش الکترونیکی انجام شد. روش مورد استفاده، توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری را دانشجویان و اساتید پردیس شهید باهنر و شهید رجایی در سال تحصیلی 1400-1399 تشکیل دادند. تعداد نمونه دانشجویان و اساتید براساس جدول مورگان بهترتیب به تعداد 378 و 102 نفر تعیین و با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب گردید. برای سنجش آمادگی دانشجویان و اساتید بهترتیب از پرسشنامههای استاندارد واتکینز و همکاران (2004) و افیونی و همکاران (1392) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها توسط متخصصان مورد تایید قرار گرفت. پایایی آنها نیز با ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و تایید گردید. یافتهها نشان داد میزان آمادگی اساتید بطور کلی و در ابعاد در سطح قابل قبول است اما بصورت معناداری از سطح مطلوب پایینتر می باشد؛ میزان آمادگی دانشجویان بطور کلی و در ابعاد در سطح بالاتر از قابل قبول است، هرچند بصورت معناداری از سطح مطلوب پایینتر می باشد؛ بین میزان آمادگی اساتید و دانشجویان دو پردیس تفاوت معنیداری وجود ندارد. همچنین بین میزان آمادگی دانشجویان علوم انسانی و علوم پایه تفاوت معنیداری وجود ندارد. باتوجه به نتایج میبایست اقدامات لازم برای ارتقای این میزان آمادگی به وضع مطلوب انجام گردد. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزیابی؛ آمادگی؛ آموزش الکترونیکی؛ دانشگاه فرهنگیان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Assessing the Readiness of Farhangian University in Implementing E-learning (Case study: Farhangian University of Fars) | ||
نویسندگان [English] | ||
Mohammad Javdani1؛ Zahra Hatami Abadshapoori2؛ Abbas Anari Nejad3؛ Amin Bagheri Kerachi1 | ||
1Department of Educational Sciences, Farhangian University, PO Box 889-14665, Tehran, Iran. | ||
2Master of Educational Sciences, Farhangian University, Khafar city, Iran. | ||
3Department of Educational Sciences, Farhangian University, PO Box 889-14665, Tehran, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
The aim of this study was to evaluate the readiness of Fars Farhangian University in implementing e-learning. The method used was descriptive-survey. statistical population consisted of students and professors of Shahid Bahonar and Rajaei Campus in the academic year 1399-1400. The number of samples of students and professors based on Morgan table was 378 and 102, respectively, and was selected using stratified random sampling. To measure students' and professors' readiness, standard questionnaire Watkins (2004) and Afyuni (2013) ,respectively, was used. The face and content validity were confirmed by experts. Their reliability was calculated and confirmed by Cronbach's alpha coefficient. Findings showed: The level of readiness of professors in general and in dimensions: is at an acceptable level but significantly lower than the desired level is; The level of readiness of students in general and in the dimensions at a higher level It is acceptable, although it is significantly lower than the desired level; There is no significant difference between readiness of professors and students of both Campus. There is no significant difference between readiness of humanities and basic sciences students. Considering to results is necessary to take the necessary measures to improve this level of readiness to the desired level. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
evaluate, readiness, e-learning, Farhangian University of Fars | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 233 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 185 |