
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 455 |
تعداد مقالات | 3,534 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,095,635 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,289,768 |
بررسی تطبیقی دوره کارورزی دانشگاه فرهنگیان (ایران) و مراکز تربیت معلم فنلاند | ||
پژوهش در مطالعات برنامه درسی | ||
دوره 3، شماره 2 - شماره پیاپی 5، اسفند 1402، صفحه 138-152 اصل مقاله (1.14 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/jcdr.2024.16021.1093 | ||
نویسندگان | ||
عطیه ملک زاده* 1؛ سمیه کاظمی2 | ||
1گروه آموزشی زبان انگلیسی،دانشگاه فرهنگیان،تهران،ایران | ||
2گروه اموزشی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
پیشینه و اهداف: هدف از پژوهش حاضر، مطالعه تطبیقی دوره کارورزی در دانشگاه فرهنگیان ایران با دانشگاههای تربیتمعلم فنلاند است زیرا کیفیت تربیت معلمان به میزان زیادی وابسته به کیفیت برگزاری دوره کارورزی و میزان اهمیت به این دوره میباشد. روشها: به این منظور با استفاده از روش تطبیقی، تفاوت و شباهتهای دوره کارورزی دو کشور بررسی شد. اطلاعات مورد نیاز برای پاسخگویی به پرسشها از طریق وب سایت رسمی مجموعههای تخصصی، منابع کتابخانهای و هم چنین اسناد رسمی، مقالات معتبر در دو کشور گردآوری شد. پژوهش از نظر ماهیت کیفی و از نظر روش اجرا تطبیقی و توصیفی است. جامعه پژوهش شامل کلیه دانشگاههای فرهنگیان دو کشور ایران و فنلاند که دوره کارورزی را ارائه میدهند، بود. یافتهها: مقایسه کارورزی این دو دانشگاه در دو بعد ویژگیهای دوره کارورزی و محتوای برنامه درسی انجام شده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد که از نظر دورههای کارورزی تمام وقت، شباهتهایی بین دو کشور وجود دارد اما برنامه کارورزی این دو کشوربه لحاظ ساختار و سرفصل های برنامه درسی متفاوتند. تعداد دورههای کارورزی در فنلاند و ایران مشابه یکدیگر هستند. همچنین در هر دو کشور دوره کارورزی رویکردی مشابه دارد. اما بین نظام تربیتمعلم فنلاند با ایران در مواردی همچون میزان واحدهای کارورزی، اهداف، طول دوره (ساعت وترم)، مکان تفاوتهایی اساسی وجود دارد. نتیجهگیری: یافتههای تحقیق نشان میدهد که از نظر دورههای کارورزی تمام وقت، شباهتهایی بین دو کشور وجود دارد. یافتههای پژوهش حاضر میتواند به تصمیم گیران و برنامه ریزان نظام تربیتمعلم ایران در رفع نقیصههای احتمالی موجود در اجرای دورههای کارورزی در دانشگاه فرهنگیان کمک کند. | ||
کلیدواژهها | ||
ایران؛ تربیت معلم فنلاند؛ دانشگاه فرهنگیان؛ کارورزی؛ مطالعه تطبیقی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
A Comparative Study of Internships at the Farhangian University (Iran) and Teacher Training Centers in Finland | ||
نویسندگان [English] | ||
Atiyeh Malekzadeh1؛ Somayeh Kazemi2 | ||
1Department of English language, Farhangian university, Tehran, Iran | ||
2Department of Education Science,Farhangian University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Background and Objectives: This research aims to study a comparative examination of the practicum program at the University of Teacher Education in Iran and Finland. Methods: To this end, the differences and similarities of the practicum programs in the two countries were investigated using a comparative method. The required information to answer the questions was gathered through the official websites of specialized collections, library resources, and reputable articles in both countries. The research is qualitative and employs a comparative and descriptive method. The research population includes all teacher training universities with a practicum program. Findings: A comparison of the practicum at these two universities was conducted regarding the characteristics of the practicum program and the curriculum content. The study's findings indicate similarities between the full-time practicum programs in the two countries. Conclusion: The findings of this study can help decision-makers and planners in the Iranian teacher education system address potential shortcomings in implementing practicum programs at the University of Teacher Education in Iran. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
comparative study, Farhangian university, Finland`steacher training, practicum, Iran | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 323 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 215 |