
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 456 |
تعداد مقالات | 3,537 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,105,567 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,295,553 |
مطالعه فراترکیب در یادگیری مبتنی بر تجربی در حوزه علوم: اهمیت،چالش ها،راهکارهای مقابله با آن | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
دوره 10، شماره 35، شهریور 1403، صفحه 70-88 اصل مقاله (469.9 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
اعظم معتمدی* | ||
مدرس دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
یادگیری تجربی در حوزه علوم، به فراگیران کمک میکند تا مفاهیم علمی را به بهترین شکل ممکن درک کنند و مهارتهای علمی و تجربی خود را تقویت کنند. اهدف از این مطالعه ترسیم سیمایی جامع از این یادگیری است که پژوهشگر در قالب یک مطالعه فرا ترکیب بر آن بوده که با بررسی مقالات معتبر موجود در این زمینه این امر محقق شود. یافته ها نشان داد یادگیری تجربی در علوم میتواند بهبود قابل توجهی در فرایند یادگیری فراگیران ایجاد کند، اما برای به دست آوردن نتایج بهتر و موفقیت در این روش، باید به چالشهای موجود در آن توجه کنیم و با استفاده از راهکارهای مناسب، با آنها مقابله کنیم.یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که یادگیری تجربی در درس علوم به فراگیران کمک میکند تا مفاهیم علمی را به صورت عملی و قابل لمس فهمیده و مهارتهای علمی نظیر طراحی آزمایش، جمعآوری دادهها و تحلیل دادهها را از طریق تجربه عملی بیشتر به دست آورند. چالشهای یادگیری تجربی شامل محدودیت زمانی و تجهیزاتی و عدم آشنایی با روشهای یادگیری تجربی هستند، که با استفاده از راهکارهایی مانند طراحی درسهای مناسب، مدیریت کلاس، تجهیزات مناسب و ارائه بازخورد مناسب به فراگیران، میتوان آنها را بهبود داد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش تجربی و عملی؛ علوم؛ یادگیری؛ چالش؛ راهکار | ||
عنوان مقاله [English] | ||
A meta-composite study in experiential learning in the field of science: importance, challenges, solutions to deal with it | ||
نویسندگان [English] | ||
azam motamedi | ||
Farhangian University, Tehran, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
Experiential and practical learning in the field of science helps learners to understand scientific concepts in the best possible way and strengthen their scientific and experimental skills. The purpose of this study is to draw a comprehensive picture of this learning, which the researcher has decided to do in the form of a meta-composite study, which can be achieved by reviewing the existing valid articles in this field. The findings showed that experimental learning in science can significantly improve the learning process of learners, but in order to obtain better results and success in this method, we must pay attention to the challenges in it and deal with them using appropriate solutions. The results of the research showed that experiential learning in the science course helps students understand scientific concepts in a practical and tangible way and acquire scientific skills such as experiment design, data collection and data analysis through more practical experience. bring The challenges of experiential learning include time and equipment limitations and lack of familiarity with experiential learning methods, which can be improved by using strategies such as designing appropriate lessons, classroom management, appropriate equipment, and providing appropriate feedback to learners. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Experiential and hands-on learning, Science, Learning, Challenges, Solutions | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 105 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 87 |