
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,540 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,123,256 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,308,699 |
بررسی چالشهای موجود در آموزش و یادگیری الکترونیکی از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر بجنورد در دوران شیوع بیماری کوید 19 | ||
مطالعات آموزشی و آموزشگاهی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/pma.2024.3762 | ||
نویسنده | ||
رویا افراسیابی* | ||
گروه آموزشی علوم تربیتی (مدیریت آموزشی)‏ دانشکده علوم انسانی‏، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی‏، بجنورد، ایران | ||
چکیده | ||
این پژوهش به بررسی چالشهای موجود در آموزش و یادگیری الکترونیکی از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر بجنورد در دوران شیوع بیماری کوید 19 میپردازد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی – پیمایشی از نوع علی است. جامعه آماری پژوهش کلیهی معلمان ابتدایی شهر بجنورد در سال تحصیلی 1400-1399به تعداد2384 نفرمیباشند که با استفاده از جدول مورگان تعداد 330 نفر به عنوان نمونه به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده جهت جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود. نوع روایی پرسشنامه محتوایی بود که مورد تائید چند تن از اساتید در این حیطه قرار گرفت و پایایی پرسشنامهها نیز با استفاده از آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه (862/0) بدست آمد. جهت تحلیل آماری دادههای از آزمون میانگین به کمک نرم افزار SPSS.23 و تحلیل ساختاری از نرمافزار PLS استفاده شد. پس از استخراج و دستهبندی موضوعی، چالشهای و معایب آموزش و یادگیری الکترونیکی از دیدگاه معلمان در ده مقوله نیروی انسانی، محتوای الکترونیکی، سواد الکترونیکی(رایانهای)، تبادل اطلاعات، مهارتهای پژوهشی، تبادل فرهنگی، اینترنت، محتوای آموزشی، روش آموزش، خانواده طبقهبندی شدند. با توجه به مشکلات و معایبی آموزش و یادگیری الکترونیکی، طراحی زیرساختهای منسجم و اثربخش جهت ارائه آموزش مجازی ضرورت مییابد. | ||
کلیدواژهها | ||
چالشها؛ یادگیری الکترونیکی؛ معلمان؛ کوید 19 | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Investigating the challenges in e-learning and learning from the perspective of primary school teachers in Bojnourd during the Covid 19 | ||
نویسندگان [English] | ||
Roya Afrassiabi | ||
Department of Education; Bojnourd Branch; Islamic Azad University; Bojnourd; Iran | ||
چکیده [English] | ||
This study examines the challenges in e-learning during the outbreak of COVID-19. Based on the subject and objectives of the study, this research is applied in terms of purpose and descriptive-survey in terms of causal nature. The statistical population of the study is all primary school teachers in Bojnourd in the academic year 1399-1400 that was 2384 people using Morgan table, 330 people were selected through random sampling. The tool used to collect information was a researcher-made questionnaire. The content validity of the questionnaire was approved by several professors in this field. The reliability of the questionnaires using Cronbach's alpha for the whole questionnaire was(0.862). For statistical analysis of data, mean test using SPSS.23 and structural analysis was used to check the validity of the measurement model with PLS software. After extracting and categorizing themes, challenges and disadvantages of e-learning and teaching from the perspective of teachers in ten categories of manpower, e-content, e-literacy (computer), information exchange, research skills, cultural exchange, internet, content Educational, teaching method, and family were classified. Due to the problems and disadvantages of e-learning and learning, designing a coherent and effective infrastructure to provide virtual education is necessary. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
challenges, e learning, teachers, covid 19 | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 138 |