تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,766 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,143 |
تأثیر بکارگیری اپلیکیشنهای هوشمند آموزش ریاضی، بر مهارت حل مسأله و گرایش اجتناب-حل مسأله دانشجویان | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 6، دوره 2، شماره 8، اسفند 1395، صفحه 111-128 اصل مقاله (507.89 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
جواد حاتمی1؛ نرگس ساعدی* 2؛ عباس تقی زاده3 | ||
1دانشیار، عضوهیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. | ||
2دانش آموخته کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، ایران. | ||
3دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 15 آبان 1396، تاریخ بازنگری: 23 آذر 1396، تاریخ پذیرش: 23 آذر 1396 | ||
چکیده | ||
چکیده: از مزایای آموزش مجازی، اپلیکیشنهای هوشمند است که در آموزش رسمی و غیر رسمی به دلیل سهولت استفاده، فضای جذاب و بازخورد فوری میزان کاربردشان زیاد است. باکمک این اپلیکیشنها فضای ارتباط و مشارکت و یادگیری می-توان ایجاد کرد. هدف از اجرای این پژوهش، بررسی تأثیر بکارگیری اپلیکیشنهای هوشمندآموزش ریاضی ، بر مهارت های حل مساله دانشجویان مقطع کارشناسی بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی و بر اساس طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان دختر سال اول دانشگاه علامه طباطبایی در سال تحصیلی 96-1395 بودند که به روش نمونه گیری دردسترس سی نفر انتخاب و بصورت تصادفی ساده در دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه مهارتهای حل مسأله هپنر و پترسون با پایایی 76/ و پرسشنامه گرایش اجتناب-حل مسأله لانگ و کسیدی با پایایی 77/ بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته ها حاکی از عملکرد بهتر گروه آزمایش در متغیر حل مسأله و گرایش-اجتناب بود. | ||
کلیدواژهها | ||
اپلیکیشنهای هوشمند؛ آموزش ریاضی؛ حل مسأاله؛ دانشجویان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Effect of Intelligent Applications of Math Training on Problem Solving Skills and Student Avoidance-Solving Problems | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Javad Hatami1؛ Narges Saedi2؛ Abbas Taghizade3 | ||
1Associate Professor, Tarbiat Modarres University, Tehran, IRAN. | ||
2Graduate Student of Educational Technology, Allameh Tabatabaei University, IRAN. | ||
3Ph.D. Student of Educational Technology, Tarbiat Modarres University, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study was to investigate the effect of using intelligent math education programs on problem solving skills in undergraduate students. The research method was semi-experimental and based on pre-test and post-test design with control group. The statistical population of the study was all female students of Allameh Tabatabaei University in the academic year of 2016-2017. Due to the applicability and interoperability of the subject of teaching and teaching the students' prerequisite units, by using available sampling method, among the Female college students at the Faculty of Economics and Statistics, thirty students of the first year undergraduate who were attending the course were evaluated and randomly assigned to two experimental and control groups. The research tool was Hepner and Patterson problem solving skills questionnaire with a reliability of 76 /, and Long / Cassidy problem-avoidance-problem solving questionnaire with a reliability of 77.7. Covariance analysis was used to analyze the data. Data analysis showed that 63% of the riations of the experimental group in the problem solving variable were due to the effect of the independent variable and 45% of the changes in this group in the tendency-problem avoidance variable due to the effect of the independent variable, The research hypotheses were accepted and the findings indicated a better performance of the experimental group in problem solving and tendency-avoidance variables. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Smart Apps, Math Training, Problem Solving, Students | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 507 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 482 |