تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 3,003 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,279,051 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,671,821 |
تاثیر فیلم های آموزشی بر یادگیری اصطلاحات جعرافیایی | ||
پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره | ||
مقاله 5، دوره 1395، شماره 4، آذر 1395، صفحه 75-90 اصل مقاله (1.71 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ایراندخت رکنی* ؛ حمید رضا رضا زاده بهادران | ||
گروه علوم تربیتی،دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی،دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران مرکز | ||
تاریخ دریافت: 13 شهریور 1395، تاریخ بازنگری: 13 مهر 1395، تاریخ پذیرش: 15 مهر 1395 | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف تاثیر فیلم های آموزشی بر یادگیری بیشتر و یادگیری بهتر دانش آموزان ابتدایی، با دو روش نیمه تجربی و مقایسه ای در منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی 1395-94 انجام شد که طی آن آزمودنی ها به ترتیب با دو روش نمایشی (با استفاده از فیلم )و روش توضیحی(بااستفاده از تصاویر) مورد آموزش قرار گرفتند. نمرات آنان با استفاده از آزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان می دهد میانگین نمرات آزمون یادگیری بیشتر بین مرحله ی پیش آزمون وپس آزمون افزایش یافته و روند تغییر میانگین نمرات، بین پیش آزمون و پس آزمون یادگیری بهتراندکی افزایش داشته که نشانگر تاثیر بیشتر آموزش جغرافیا با استفاده ازفیلم دریادگیری بیشتر نسبت به یادگیری بهتر دانش آموزان است. همچنین روند افزایش میانگین نمرات آزمون ماندگاری در یادگیری بهتر نسبت به یادگیری بیشتر، حاکی از تسهیل یادگیری، معنادارتر شدن آن و فراهم آوردن یادآوری دقیق تر از طریق آموزش فیلم بود. | ||
کلیدواژهها | ||
فیلم آموزشی؛ یادگیری؛ یادگیری بهتر؛ یادگیری بیشتر؛ اصطلاحات جغرافیایی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Impact of Educational Videos on Learning Geographical Terms | ||
نویسندگان [English] | ||
Irandokht Rokni؛ Hamid Reza Rezazadeh Bahadoran | ||
Department of Education, Faculty of Education and Psychology, IAU, Tehran Central Branch | ||
چکیده [English] | ||
The present study aimed at investigating the impact of educational videos on primary school students’ learning following a quasi-experimental and comparative design. The study took place in district five in Tehran in the academic year of 2015-2016 during which the participants were examined by two methods of audiovisual (using videos) and descriptive (using pictures). The findings of the study indicated a significant increase in the average test scores of more learning from the pre-test to the post-test, however, there was a slight increase from the average scores of the pre-test to the post-test of better learning which determines the more positive impact of teaching geography with the help of educational videos. Moreover, the increase in the average test scores of delayed post-tests of better learning compared to more learning indicates the fact that using educational videos can lead to easier, more effective learning which can cause better retrieval of learned information. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
educational videos, learning, better learning, more learning, geographical terms | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 409 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,843 |