تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 427 |
تعداد مقالات | 3,277 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,638,520 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,964,294 |
ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه فرهنگیان بر اساس مدل شکاف کیفیت خدمات: پردیسهای استان قم | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 1، دوره 4، شماره 13، خرداد 1397، صفحه 11-22 اصل مقاله (239.88 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
اکبر هدایتی* 1؛ احمد رضایی2؛ علیرضا رضایی آبگلی3؛ مصطفی هدایتی4 | ||
1عضو هیات دانشگاه علامه طباطبایی، ایران | ||
2دانشجوی دکتری، دانشگاه علامه طباطبائی، ایران | ||
3عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
4دانشگاه فرهنگیان، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 13 آذر 1397، تاریخ بازنگری: 26 آذر 1397، تاریخ پذیرش: 02 دی 1397 | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه فرهنگیان بر اساس مدل شکاف کیفیت خدمات در پردیسهای استان قم بود. به این منظور از بین دانشجو-معلمان پردیس پسرانه آیت آلله طالقانی و پردیس دخترانه حضرت معصومه قم به حجم 967 نفر، به روش نمونهگیری طبقهای نسبتی، و با استفاده از فرمول کوکران، نمونهای به حجم 275 نفر (182 پسر و 93 دختر) انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه سروکوآل متناسب با بافت دانشگاهی استفاده شد و دادهها در دو زمینه ادراکات و انتظارات بدست آمد. داده های گردآوری شده با استفاده از t تک نمونه ای و t وابسته تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد که در ادراکات و انتظارات دانشجو-معلمان از کیفیت خدمات، به جز بعد اطمینان، بقیه ابعاد بیشتر از حد متوسط است. همچنین بررسی شکاف بین انتظارات و ادراکات نشان داد که بین ابعاد پاسخگویی و تضمین و همدلی شکاف معناداری بین انتظارات و ادراکات وجود ندارد اما در ابعاد ملموسات و اطمینان، بین انتظارات و ادراکات دانشجو-معلمان شکاف منفی معناداری وجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
خدمات آموزشی؛ دانشگاه فرهنگیان؛ مدل شکاف کیفیت خدمات | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Assessing the Quality of Educational Services at the Farhangian University based on the quality of service gap model: Qom branches. | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Akbar Hedayati1؛ Ahmad Rezaee2؛ Dr. Alireza Rezaei Abgoli3؛ Mostafa Hedayati4 | ||
1Faculty Member of Allameh Tabatabaei University, IRAN. | ||
2Phd Student, allameh tabatabai university, IRAN. | ||
3Faculty Member of Farhangian University, IRAN. | ||
4farhangian university, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study was to evaluate the quality of educational services of Farhangian University based on the quality gap model in Qom teacher education centers (N: 967). For this purpose, among teacher candidates of the Ayatollah and Hazrat Masoumeh centers by proportional sampling method, and according to the Morgan table, 275 (182 boys and 93 girls) people was selected. Data were collected using SERVQUAL questionnaire adapted to the academic context and the data were obtained in two areas: perceptions and expectations. For data analysis, one-sample t and t-dependent methods were used. The findings showed that in the perceptions and expectations of teachers candidates about the quality of services, except for the Reliability, the rest of the dimensions are more than average. Also, Checking out of the gap between expectations and perceptions showed that there is no significant gap between expectations and perceptions between dimensions of Responsiveness, assurance and Empathy. But there is a significant negative gap between the expectations and perceptions of teacher candidate in the dimensions of Tangibles and Reliability | ||
کلیدواژهها [English] | ||
quality, educational services, teacher education, SERVQUAL model | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 406 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 369 |