تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 427 |
تعداد مقالات | 3,277 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,638,520 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,964,293 |
درس پژوهی؛ چالشها، پیامدها و راهکارها | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 6، دوره 4، شماره 13، خرداد 1397، صفحه 91-103 اصل مقاله (214.05 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
حجت افتخاری* 1؛ جابر افتخاری2 | ||
1دبیر آموزش و پرورش، ایران. | ||
2دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم تربیت دانشگاه شیراز، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 21 آذر 1397، تاریخ بازنگری: 12 دی 1397، تاریخ پذیرش: 13 دی 1397 | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر از منظر هدف؛ کاربردی است و روش پژوهش کیفی از نوع پدیدار شناسی با جامعهای شامل اعضای گروههای برگزیده در درس پژوهی شهرستان نیریز که با نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند؛ صورت پذیرفت. روش و ابزار جمعآوری اطلاعات، مصاحبه و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات تحلیل موضوعی ون مانن که شامل گامهای«انجام تحلیل مضمونی، کشف جنبههای مضمونی، جداکردن بیانات مضمونی، انجام تغییر و تبدیلهای لازم و تفاوت قائل شدن بین مضامین اصلی و فرعی» بود. نمونهگیری تا زمان رسیدن به اشباع ادامه داشت. پس از مصاحبه با 15 نفر اطلاعات به دست آمده تکراری شد. جهت بررسی صحت دادهها در پژوهش حاضر از معیار مقبولیت و تاییدپذیری استفاده شد. نتایج نشان داد برگزاری کارگاه ها و ضمن خدمت به موقع و باکیفیت، حمایت و تامین منابع مالی، در اختیار قراردادن نمونههای موفق، ایجاد مجله الکترونیکی درس پژوهی فرهنگیان، تقدیر و تشویق درخور همکاران برتر، مشخص کردن محورها و موضوعهای کارنشده و انتخاب مدیران مدارس که علاقهمند و مشوق به کار پژوهشی باشند، نهادینه شدن روحیه حل مساله و پژوهش و اینکه معلمان ضمن خدمت، به آموزش مستمر خود بپردازند، اشاره کرد. | ||
کلیدواژهها | ||
"درس پژوهی"؛ " معلم"؛ " بهسازی تدریس" | ||
عنوان مقاله [English] | ||
subject research , challenges , | ||
نویسندگان [English] | ||
Hojat Eftekhari1؛ Jaber Eftekhari2 | ||
1Teacher, IRAN. | ||
2Master Science of Degree Student, Shiraz University, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
the present study is applicable from the point of view , and the qualitative research method of the type of with the community includes members of selected categories in studies of township with targeted sampling . the method and means of gathering information , interviews and method of analysis of thematic analysis , of thematic analysis , of thematic analysis , of thematic analysis , of thematic analysis , and the difference between main and secondary themes . the sampling was carried the present study is applicable from the point of view , and the qualitative research method of the type of with the community includes members of selected categories in studies of نی township with targeted sampling . the method and means of gathering information , interviews and method of analysis of thematic analysis , of thematic analysis , of thematic analysis , of thematic analysis , of thematic analysis , and the difference between main and secondary themes . the sampling was carried. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
"lessen study", teacher", teaching improve" | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,062 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 989 |