تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 411 |
تعداد مقالات | 3,175 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,515,491 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,872,887 |
تحلیل محتوای فصل اول شیمی سال دهم (کیهان؛ زادگاه الفبای هستی) بر اساس روش فعال و غیرفعال بودن ویلیام رومی | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 5، دوره 4، شماره 11، شهریور 1397، صفحه 39-49 اصل مقاله (424.17 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
امیرحسین ذبایحی* ؛ مهدی عبدالهی؛ میلاد اکبرنژاد | ||
دانشجوی مقطع کارشناسی رشته شیمی، دانشگاه فرهنگیان، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 13 مهر 1397، تاریخ بازنگری: 10 دی 1397، تاریخ پذیرش: 20 دی 1397 | ||
چکیده | ||
امروزه در اغلب نظام های آموزشی، کتاب درسی وسیله اصلی تعلیم و تربیت است و این اهمیت کتاب های درسی در نظام های آموزشی متمرکز مانند ایران که تقریباً تمام عوامل آموزشی بر اساس محتوای آن تعیین و اجرا می شود بیش از سایر انواع نظام های آموزشی در کشورهای دیگر است و معلم و دانش آموزان در فعالیت های یاددهی-یادگیری به کتاب تکیه و وابستگی دارند. هر چه محتوای کتاب های درسی در فراهم کردن بستر مناسب برای پرورش تفکر پر بارتر باشد، از سویی به آفرینش انسان هایی توانا و نوآور کمک شایانی خواهد کرد و از سوی دیگر به حفظ استقلال، رشد و شکوفایی جامعه کمک مؤثری می کند. یکی از ملاک های برنامه درسی شیمی کشور برای سازمان دهی محتوا آن است که مطالب ارائه شده در کتاب درسی، دانش آموزان را به طور فعال در یادگیری درگیر کند و فرصت طرح دیدگاه ها و نظرهای آنان درکلاس درس را فراهم سازد. بدین منظور، در این پژوهش به تحلیل محتوای متن، تصاویر و فعالیتهای فصل اول کتاب شیمی پایه دهم متوسطه دوم بر مبنای فعال و غیرفعال بودن محتوای کتاب براساس روش ویلیام رومی پرداخته ایم. | ||
کلیدواژهها | ||
تحلیل محتوا؛ کتب درسی؛ شیمی دهم؛ تکنیک ویلیام رومی؛ یادگیری فعال و غیر فعال | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The content analysis of the first chapter of chemistry of the tenth year (the cosmos, the birthplace of the alphabet of being) based on William Roman's active and inactive method | ||
نویسندگان [English] | ||
Amir Hossein Zabayehi؛ Mahdi Abdollahi؛ Milad Akbarnejhad | ||
Department of Chemistry, Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
Today, in most educational systems, textbooks are the main means of education, and the importance of textbooks in focused educational systems such as Iran, which determines and implements almost all educational factors based on their content, is more than other types of educational systems in Other countries, and teachers and students rely on and depend on books in teaching and learning activities.The less the content of textbooks will be to help create a suitable platform for fostering thought, it will, on the one hand, help the creation of powerful and innovative people, and, on the other hand, help maintain the independence, growth and prosperity of the community.One of the criteria of the country's chemistry curriculum for content organization is that the content provided in the textbook actively engages students in learning and provides an opportunity to present their views and ideas in the classroom.For this purpose, this paper analyzes the content of the text, images and activities of the first chapter of the first elementary school curriculum, based on the active and inactive content of the book, according to William Rumi's method. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Content Analysis, Textbooks, tenth chemistry, William Romance technique, Active and inactive learning | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,109 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 575 |