تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 387 |
تعداد مقالات | 2,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,230,904 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,618,084 |
تحلیل فصل تابع کتاب ریاضی و آمار 2 پایه یازدهم بر اساس سه الگوی مختلف | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 6، دوره 4، شماره 11، شهریور 1397، صفحه 50-59 اصل مقاله (404.84 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
بتول موسی پور عسکری* | ||
دانشگاه فرهنگیان، کرمان. | ||
تاریخ دریافت: 21 دی 1397، تاریخ پذیرش: 26 دی 1397 | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر، تحلیل محتوای فصل تابع کتاب ریاضی و آمار 2 پایه یازدهم (رشته های ادبیات و معارف) از نظر توجه به سطوح شناختی بلوم، اهمیت به خلاقیت از طریق انطباق با عوامل خلاقیت گیلفورد همچنین تحلیل از نظر توزیع مسائل زمینه مدار است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- پیمایشی از نوع تحلیل محتوا و کاربردی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل محتوای کتاب ریاضی و آمار 2 پایه یازدهم می باشد. برای تحلیل، فصل تابع به روش تصادفی ساده انتخاب شد. نتایج پژوهش نشان داد که در کتاب ریاضی و آمار 2 پایه یازدهم تأکید بیشتری به سطح تفکر همگرا شده است و به تفکر واگرا و تفکر ارزشیاب در حد ضعیفی توجه شده است. در بخش تحلیل فعالیت ها، کاردرکلاس ها و تمرین ها، بر اساس حیطه شناختی بلوم، مشخص شد که سطح به کار بستن بیشترین درصد توجه را به خود اختصاص داده است و به سطح های بالای حیطه شناختی توجه نشده است. از نظر توزیع مسائل زمینه مدار، نتایج نشان دهنده ارتباط کم ریاضی با زندگی واقعی می باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
تحلیل محتوا؛ عوامل خلاقیت گیلفورد؛ سطوح شناختی بلوم؛ ریاضیات واقعیت مدار | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Content analysis of chapter of function of the 11th Grade mathematics and statistics textbook based on three methods | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Batool Mosapour Askari | ||
Farhangian University, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The aim of this research is to analyze the content of the 11th Grade mathematics and statistics textbook from the aspect of how the content according to Bloom taxonomy of cognitive domains, concerns creativity, and analyzing considering the distribution of contextual problems. The research method is descriptive-survey content analysis and practical. The population of this research includes the content of the 11th Grade mathematics and statistics textbook. Sample size is the chapter of function. The results of the analysis show that the 11th Grade mathematics and statistics textbook emphasizes on convergent thinking and less attention has been on divergent thinking and evaluation. In the analysis section of activities, work in classes and exercises, based on Bloom’s cognitive domain, it was determined that the level of application had the highest percentage of attention. But very low attention has been paid to high levels of cognitive domains. On the aspect of contextual problems, little attention has been paid to the relationship between mathematics and the real life. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Content Analysis, Guildford creativity pattern, Bloom cognitive domains, Realistic Mathematics Education | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 325 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 499 |