تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,766 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,143 |
ترسیم سیمای رهبری اخلاقی در مدیران از منظر مثنوی مولوی | ||
پویش در آموزش علوم انسانی | ||
مقاله 1، دوره 4، شماره 11، مرداد 1397، صفحه 1-17 اصل مقاله (418.79 K) | ||
نوع مقاله: علمی تخصصی | ||
نویسندگان | ||
سید محمد کلان* 1؛ حافظ تره باری2؛ الناز تره باری3 | ||
1دکتری مدیریت آموزشی، گروه آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنیگان | ||
2دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان | ||
3کارشناسی ارشد مدیریت و بازاریابی ورزشی، دانشگاه آزاد واحد تبریز، ایران | ||
تاریخ دریافت: 05 تیر 1396، تاریخ بازنگری: 05 آبان 1396، تاریخ پذیرش: 05 اسفند 1396 | ||
چکیده | ||
بنا بر اهداف، ویژگیها و توانائیهای موردنیاز مدیران در نظریات و منابع مختلف غربی که بهصورت متفاوت مطرح گردیده است، این ویژگیها با منابع غنی اعتقادی و اخلاقی و ادبی کشور چندان موردتوجه قرار نگرفته است. مقاله حاضر درصدد است این ویژگیها را تحت تئوری رهبری اخلاقی از منابع غنی تربیتی، اخلاقی، عرفانی و ادبی که همانا مثنوی مولوی بوده، استخراج و استنباط نماید تا شاید فتح بابی پیش روی اندیشمندان و صاحبنظران حوزههای مختلف علمی مدیریت و رهبری باشد و بهعنوان کار پژوهشی میانرشتهای، پل ارتباطی میان حوزههای اندیشۀ مدیریتی در طی تاریخ ایجاد کند. بر این اساس، ویژگیهای رهبری اخلاقی تحت اصولی همچون؛ برخورداری از اخلاق نیک بر زیردستان، فتوت و جوانمردی، کظم غیظ، دوری از هوی و هوس، دوراندیشی، عدالت ورزی در امور کارکنان، سختکوشی، قناعت ورزی، کمگویی و تفکر بر مسائل سازمانی، تعقل و تدبیر، صبر و شکیبایی و از همه نافذتر بصیرت در تشخیص امور سازمانی از ابیات مثنوی مولوی استنباط گردید درنهایت تحت مدلی ارائه گردید. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
ترسیم سیمای رهبری اخلاقی در مدیران از منظر مثنوی مولوی | ||
نویسندگان [English] | ||
سید محمد کلان1؛ حافظ تره باری2؛ الناز تره باری3 | ||
1دکتری مدیریت آموزشی، گروه آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنیگان | ||
2دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان | ||
3کارشناسی ارشد مدیریت و بازاریابی ورزشی، دانشگاه آزاد واحد تبریز، ایران | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 282 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 390 |