تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 387 |
تعداد مقالات | 2,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,230,978 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,618,175 |
تجربه زیسته من در دانشگاه فرهنگیان برای معلم شدن | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 2، دوره 4، شماره 16، اسفند 1397، صفحه 29-52 اصل مقاله (906.12 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
عباس اناری نژاد* 1؛ زهرا حاتمی آبادشاپوری2 | ||
1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، ایران. | ||
2آموزگار، دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش خفر، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 17 بهمن 1397، تاریخ بازنگری: 19 اسفند 1397، تاریخ پذیرش: 21 اسفند 1397 | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش بیان و تحلیل تجارب معلمی بنده از تحصیل در دانشگاه فرهنگیان با روش خودکاوی روایتی بود.منبع داده های پژوهش، تجارب و خاطرات اینجانب؛ دانش آموخته ی دانشگاه فرهنگیان است که به شیوه ی روایت نگاری تنظیم گردید. یافته های پژوهش نشان می دهد آشنایی با حرفه ی معلمی از طریق علاقه ی خود نویسنده نسبت به این حرفه، از طریق خانواده، برخی معلمان، امنیت شغلی و ... باعث شد تا اینجانب به معلمی گرایش یابم. این متن شامل مجموعه ای از علل و انگیزه های انتخاب و ورود به شغل معلمی، تجربیات کسب شده در طول دوره ی تحصیلی و تجربیات طول دوره ی آموزشی، کارورزی، فرصت های یادگیری، تجربیات پیشین، تشریح معلمی کردن خود در آینده، تعهدات حرفه ای و ... می باشد. یعنی عواملی که در «من حرفه ای» من تاثیر گذار بوده اند؛ مانند: تاثیر دوستان، معلمان، کتاب هایی که خوانده ام، نقش خانواده، خاطرات، فیلم هایی که در این باره مشاهده کرده ام و ... را آورده ام و در واقع مسیر حرفه ای خود را تبیین نموده ام. همچنین افق دیدی که برای آینده در مسیر معلمی ام مدنظر دارم نیز متذکر شده ام. | ||
کلیدواژهها | ||
معلم؛ دانشگاه فرهنگیان؛ تجربه زیسته؛ دانش آموز | ||
عنوان مقاله [English] | ||
My life experience at Farhangian University for becoming a teacher | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Abbas Anarinejad1؛ Zahra Hatami Abadshapoori2 | ||
1Farhangian university, IRAN. | ||
2Elementary teacher, Farhangian University, Khafr City , IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this research was to express and analyze my experiences of studying at Farhangian University using narrative self-sufficiency method. This research has a qualitative approach. The source of research data is my experiences and memories that I graduated from Farhangian University. Findings of the research show that getting acquainted with the teacher's profession through the author's interest in this profession through family, some teachers, job security and ... made me feel like a teacher. This text includes a selection of causes and motivations for choosing and entering a teacher's job, experiences gained during the course and experiences, length of training, internship, learning opportunities, past experiences, future teacher training, career commitments, and so on. That is, the factors that influenced me in my career, such as the impact of friends, teachers, books I've read, the role of the family, memoirs, films I've seen on this subject, and In fact, I have explained my career path. I have also mentioned the horizons I see for the future in my teacher's direction. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Teacher, Farhangian University, life experience, student | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,636 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,162 |