تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,766 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,143 |
مقایسه ی احساس تعلق به مدرسه و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه مدارس عادی و هوشمند | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 1، دوره 5، شماره 17، خرداد 1398، صفحه 11-26 اصل مقاله (691.57 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
رویا علیرضایی1؛ صدرالدین ستاری* 2 | ||
1کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه ازاد اسلامی واحد اردبیل، ایران. | ||
2عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 03 اسفند 1397، تاریخ بازنگری: 25 اسفند 1397، تاریخ پذیرش: 24 فروردین 1398 | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف مقایسهی احساس تعلق به مدرسه و انگیزه پیشرفت تحصیلی در میان دانشآموزان مقطع متوسطه مدارس عادی و هوشمند شهر اردبیل به روش توصیفی از نوع پیمایشی انجام شد. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی دوره متوسطه دخترانه ناحیه یک شهر اردبیل بود. نمونهی آماری به تعداد 300 دانشآموز(150 دانشآموز از مدارس عادی و 150 دانشآموز از مدارس هوشمند) با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای، انتخاب گردید. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس و پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه بتی و بری بود، که روایی صوری و محتوایی هردو پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصان، و پایایی آنها نیز با روش آلفای کرنباخ برای پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس(71/0) و برای پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه(90/0) بدست آمد. داده های جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی و آزمون T دو گروهه تجزیه و تحلیل گردید. نتایج تحلیل دادهها نشان داد احساس تعلق به مدرسه دانش آموزان مدارس عادی بالاتر از مدارس هوشمند می باشد. همچنین بین انگیزهی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس عادی با دانش آموزان مدارس هوشمند تفاوت معنیداری وجود ندارد. | ||
کلیدواژهها | ||
احساس تعلق؛ انگیزهی پیشرفت؛ مدرسهی هوشمند؛ شهر اردبیل | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Comparing School Connectedness and Academic achievement motive between Smart and Traditional high Schools Students | ||
نویسندگان [English] | ||
Roya Alirezaeei1؛ Dr. Sadraddin Sattari2 | ||
1Department of Educational sciences, Ardabil science and research Branch, Islamic Azad University, Ardabil, IRAN. | ||
2islamic azad university, ardabil branch, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
This research aimed to compare School Connectedness and Academic achievement motive among students in Smart and traditional high schools City Ardabil. The research method was descriptive and survey. The population of the research, all the smart and traditional high schools for girls in one region city Ardebil. The research sample consisted of 300 students (150 students in traditional schools and 150 students in smart schools) using random cluster sampling were selected. Data collected by questionnaire Hermens Academic achievement motive and School Connectedness Betty & Barry questionnaire, who both formal and content validity of the questionnaire using the opinions of experts and their reliability using Cronbach's alpha for achievement motive questionnaire Hermans(0.71) and for a School Connectedness questionnaire(0/90) was reported. Data analysis using the T-test was performed two independent groups. The results showed that School Connectedness in traditional schools students higher than smart schools students. Also there was not significantly different between Academic achievment motive Smart and Traditional high Schools Students. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
School Connectedness, academic achievement motive, Smart School, Ardabil city | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 633 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 646 |