تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,003 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,271,233 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,662,288 |
نقش ترسیم در استدلال های هندسی | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 3، دوره 4، شماره 13، اسفند 1397، صفحه 35-43 اصل مقاله (581.12 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
سهراب عظیم پور* | ||
استادیار/ دانشگاه فرهنگیان-پردیس علامه امینی تبریز | ||
تاریخ دریافت: 25 فروردین 1398، تاریخ بازنگری: 01 اردیبهشت 1398، تاریخ پذیرش: 03 اردیبهشت 1398 | ||
چکیده | ||
از زمانهای دور، فهم و درک مفاهیم ریاضی و هندسه برای اکثر دانش آموزان و دانشجویان، مسئلهی حادی بوده است. به خصوص درک مفاهیم درس هندسه که با تجسم فضایی نیز به همراه باشد باعث می شود مشکلات درک و یادگیری را دوچندان میکند. هندسه و به ویژه چند ضلعی ها یکی از ابزارهای مهمی هستند که به کمک آن ها می توان این ابهامات را، از بین برد. در فرآیند یاددهی- یادگیری در مبحث ترسیمهای هندسی و استدلال، عوامل و عناصر بسیاری دخیل هستند، معلم ناچار است این مجموعه عوامل را در جهت اثربخشی مثبت کلاس خود سازماندهی کند، بنابراین از همهی ابزار و دانش حرفهای که در اختیار دارد، حداکثر استفاده را میبرد. برای بهرهگیری از آنها، معلمان باید دارای مهارتهای مختلف تفکر باشند. عمل فکورانهی معلمان، نقش کلیدی در افزایش کیفیت تدریس و یادگیری در کلاس دارد مطالعه ی قضیه تالس و تشابه در شکل های هندسی، اهمیت فوق العاده ای دارد. در این مقاله، مفاهیم اولیه هندسه مورد توجه قرار می گیرد سپس با استفاده از ابزار ترسیم، مسئله هایی که برای دانش آموزان یا فراگیران مبهم است جواب داده می شود. | ||
کلیدواژهها | ||
قابل انطباق؛ تشابه؛ مربع و متنافر | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The role of drawing in geometric arguments | ||
نویسندگان [English] | ||
sohrab azimpour | ||
Assistant Professor/University of Farhangian-Campus Allameh Amini Tabriz.Department of Basic Sciences | ||
چکیده [English] | ||
From the distant times, understanding and understanding the concepts of mathematics and geometry for most students and students has been an acute problem. In particular, understanding the concepts of geometry, which is associated with spatial visualization, makes the problems of understanding and learning double. Geometry and polygons, in particular, are one of the important tools that can help eliminate these ambiguities. In the process of teaching-learning in the subject of geometric drawings and reasoning, there are many factors and elements involved, the teacher has to organize this set of factors in order to positively influence his class, so that he will use all the tools and professional knowledge he possesses to maximize his use. Takes. To take advantage of them, teachers must have different thinking skills. Thoughtful action of teachers plays a key role in improving the quality of teaching and learning in class. The study of Thales's theorem and similarity in geometric shapes are of great importance. In this paper, the basic concepts of geometry are considered. Then, using the drawing tool, problems that are obscure for students or learners are answered. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Conformity, Similarity, Square and Metafar | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 286 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 319 |