تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,762 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,119 |
طراحی مراحل محلول سازی به شیوه کاوشگری در آزمایشگاه شیمی | ||
پژوهش در آموزش شیمی | ||
مقاله 3، دوره 1، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 35-46 اصل مقاله (529.64 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
الهه کشاورز* 1؛ عاطفه حمیدی2 | ||
1گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، رشت، ایران | ||
2دانشجوی دبیری شیمی، دانشگاه فرهنگیان، رشت، ایران | ||
تاریخ دریافت: 17 آذر 1397، تاریخ بازنگری: 21 اسفند 1397، تاریخ پذیرش: 12 اردیبهشت 1398 | ||
چکیده | ||
هدف از مطالعه حاضر استفاده از روش کاوشگری برای عمقبخشی به یادگیری مهارت محلول سازی است. این مطالعه بر روی دانشجویانی که آزمایشگاه شیمی عمومی 2 را میگذرانند صورت گرفته است. روش آموزش مبتنی بر کاوشگری برای دانشجویان این موقعیت را ایجاد میکند که مسئله محلول سازی را با تفکر و بر اساس سؤالات ذهنی خود حل کنند و درنهایت از آن نتیجهگیری نمایند. تمرکز اصلی بر استدلالهای ارائهشده در سمینارهای گروهی دانشجویان قرار میگیرد و مربی به گزارش پایانی بسنده نمیکند. دانشجویان هنگام جستجو در منابع و طی مراحل مختلف و انجام کار عملی، علاوه بر تسلط بر مهارت محلول سازی، به پرورش تفکر انتقادی نایل میشوند. در طرح اجراشده دانش، حاصل کسب تجربه توسط دانشجو است، بهطوریکه او قادر خواهد بود آن را در حل مسایل مشابه به کار گیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
محلول سازی؛ کاوشگری؛ تفکر انتقادی؛ مهارت آزمایشگاهی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Design of Solution Making Processes in an Inquiry Based Manner at a Chemistry Laboratory | ||
نویسندگان [English] | ||
Elahe Keshavarz1؛ Atefe Hamidi2 | ||
1Department of Science, Farhangian University, Rasht, Iran | ||
2Farhangian University, Rasht, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of the present study is to use inquiry based method to deepen solution making skill in the laboratory. This study is conducted on students who are undergoing general chemistry lab No 2. The inquiry based teaching method creates the situation for learners to solve the problems by thinking and research based on their subjective questions and finally concluding from it. The main focus is on the arguments presented at student group seminars and the coach does not suffice on the final report. In addition to mastering solution making skills, students seek to develop critical thinking when searching for resources and during different stages and doing practical work. In the implemented plan, knowledge is the result of the student's experience; so that, he will be able to solve it in the similar way. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Solution making, Inquiry based method, Critical Thinking, Laboratory skills | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 853 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,757 |