تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,766 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,143 |
برنامة درسی آموزش بهزیستی در دورة ابتدایی (بر اساس عناصر برنامة درسی کلاین) | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 4، دوره 5، شماره 17، خرداد 1398، صفحه 83-108 اصل مقاله (804.8 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
جابر افتخاری* 1؛ حجت افتخاری2؛ فهیمه مسلمی3 | ||
1دبیر آموزش و پرورش شهرستان نی ریز، ایران. | ||
2دبیر آموزش و پرورش شهر مشکان، فارس، ایران. | ||
3دانشجوی مقطع کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 14 فروردین 1398، تاریخ بازنگری: 24 اردیبهشت 1398، تاریخ پذیرش: 28 اردیبهشت 1398 | ||
چکیده | ||
مدارس، تنها وظیفه انتقال محتوا به دانش آموزان را ندارند بلکه می توانند با استفاده از متخصصان برنامة درسی، برنام های را که در جهت بهبود کیفیت زندگی و بهزیستی دانش آموزان باشد تدوین نمایند. این مقاله به روش توصیفی - تحلیلی به دنبال پاسخ به این دو پرسش است که اولاً، چه تحلیلی در زمینه ی توان مدارس برای پرداختن به مقوله ی بهزیستی وجود دارد و افرادی که در این زمینه پژوهش کردهاند چه مؤلفه هایی را برای بهزیستی تعریف کرده اند؟ ثانیاً در وضع کنونی جامعه ما ضرورت آموزش بهزیستی در برنامة درسی نظام آموزشی ابتدایی کشورمان چیست؟ نتایج این پژوهش نشان می دهد که مشکلات شخصی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و... در کشورمان می طلبد که با به کارگرفتن مؤلفه هایی که از طرف صاحب نظران برای بهزیستی منظور شده است تعریفی دیگر از جایگاه مدارس برای تحقق این امر صورت گیرد و با داشتن اعتقاد به نقشی که مدارس درآموزش بهزیستی دارند، برنامه های درسی به گون های طراحی و اجرا شوند تا با فراهم کردن زمینه های لازم، موجبات بهزیستی برای فراگیران فراهم و این امر در زندگی آنها محقق گردد. | ||
کلیدواژهها | ||
برنامة درسی؛ بهزیستی؛ آموزش؛ دورة ابتدایی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Well-being Educational curriculum on elementary education Based on elements of Klein's syllabus | ||
نویسندگان [English] | ||
Jaber Eftekhari1؛ Hojat Eftekhari2؛ Fahimeh Moslemi3 | ||
1Teacher, IRAN. | ||
2Teacher, IRAN. | ||
3Farhangian University, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
schools are only They do not have the task of transferring content to students, but they can use a curriculum specialist to create a program Which is designed to improve the quality of life and well-being of the students. This paper is a descriptive- An analysis seeks to answer these two questions, firstly, what is an analysis of the ability of schools to address There is a category of well-being and those who have studied in this field what are the components for welfare. Have defined? Second, in the current state of our society, the need for welfare education in the curriculum of the educational system What is our primary country? The results of this research show that personal, social, educational, Cultural and ... In our country, it is necessary to use the components that are used by the experts for the well-being There is another definition of the position of schools to accomplish this and by believing in the role that Schools are well-educated, curricula are designed and implemented in such a way as to provide field- Provide the necessary welfare for learners and achieve this in their lives. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
curriculum, Well-being, Education, Elementary | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 438 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 359 |