تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,763 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,121 |
سنجش مولفههای مهارت ارتباطی در تدریس (مطالعه موردی: مدرسان تربیت بدنی) | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 5، دوره 5، شماره 17، خرداد 1398، صفحه 109-124 اصل مقاله (999.35 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ابراهیم عزتی لارسری1؛ بهنام عاشقی* 2 | ||
1استادیار و عضو هیئت علمی گروه زبان شناسی و زبانهای خارجه دانشگاه پیام نور ایران | ||
2کارشناس ارشد رشته مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور ،ایران. | ||
تاریخ دریافت: 12 فروردین 1398، تاریخ بازنگری: 31 اردیبهشت 1398، تاریخ پذیرش: 04 خرداد 1398 | ||
چکیده | ||
در این پژوهش، مهارت ارتباطی مدرسان تربیت بدنی مورد مطالعه قرار گرفت. ابتدا با مروری بر کارهای انجام شده مدل فرضی پژوهش انتخاب گردید. پس از ترجمه با توجه به نظر مشورتی گروه خبرگان پرسشنامهی سنجش مهارت ارتباطی مدرسان تربیت بدنی را طراحی و پس از تطبیق با نسخهی اصلی و تأیید گروه خبرگان، به صاحبان فرایند یعنی مدرسان تربیت بدنی ارائه شد سپس پاسخهای دریافتی را وارد نرم افزار SPSS ورژن 23 نموده و پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ ضریب 774/0 به دست آمد. بعد از آن با استفاده از آنالیز عاملی اکتشافی، مدل پیشنهادی مهارت ارتباطی مدرسان تربیت بدنی تعیین شد. سپس با وارد کردن دادهها در نرم افزار LISREL ورژن 8.80، آنالیز عاملی تأییدی پرسشنامه تبیین گردید. در نهایت، مهارت ارتباطی مدرسان تربیت بدنی با سه عامل بیان، مدیریت مکالمه و توجه معرفی گردید مشاهده میشود اولین مولفهی تأثیرگذار در تدریس به زبان فارسی بیان است، لذا میتوان این نتیجه را مد نظر قرار داد که در بافت تدریس به زبان فارسی، گفتار استاد میتواند اولین و مهمترین تأثیر را در برقراری ارتباط با دانشجویان داشته باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
مهارت ارتباطی؛ تدریس؛ مدرسان تربیت بدنی؛ بیان؛ آموزش پژوهی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Assessing University teachers' Communication Skills in teaching (Case Study: Physical Education teachers of Universities) | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Ebrahim Ezzati Larsari1؛ Behnam Asheghi2 | ||
1Assistant Professor and Faculty Member of the Department of Linguistics and Foreign Languages of Payame Noor University of IRAN. | ||
2Master of Sport Management, Payame Noor University, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
This study concerns studying the components of teachers' communication skills in teaching physical education. To start with, a comprehensive review has been conducted to attain the conceptual model of teaching communication skill. Moreover, the given model has been revised by an expert panel into a Farsi questionnaire. Next, the questionnaire was submitted to the subjects of the study to be filled out. In order to gain the explanatory factor analysis, the responses were fed into SPSS 23 and the reliability of the questionnaire has also been computed as 0.774. After that the output of EFA from SPSS was fed into LISREL 8.8 software to achieve the confirmatory factor analysis. The CFA upshot revealed three most important factors in PA teachers' communication skills as follows: Expression, conversation management and attention. As a final notion, it has been confirmed how to express what a PA teacher really means is considered as the most effective factor in PA teachers' communication skills | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Communication Skills, Educational Instructors, Expression, Teaching, Education Studies | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5,023 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,288 |