تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,266,918 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,656,857 |
شناسایی اثر متقابل ریاضی و فیزیک در آموزش فیزیک در حوزه PCK | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 6، دوره 4، شماره 13، اسفند 1397، صفحه 65-77 اصل مقاله (628.55 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ناصر کریمی* 1؛ سید نوید الیاسی2 | ||
1گروه علوم پایه - دانشگاه فرهنگیان- تهران- ایران | ||
2دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه امینی تبریز | ||
تاریخ دریافت: 01 اردیبهشت 1398، تاریخ بازنگری: 27 اردیبهشت 1398، تاریخ پذیرش: 07 خرداد 1398 | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر اثرات متقابل دو درس ریاضی و فیزیک را در آموزش فیزیک بوسیله مصاحبه با دیبران فیزیک با تجربه ، مورد ارزیابی قرار می دهد. در ضمن مصاحبه ، پرسشنامه هایی در اختیار دبیران قرار گرفت تا بوسیله آن ها بتوانیم داده های عددی قابل محاسبه و نتیجه بخش را بدست آوریم . در مصاحبه ها نظرات و زوایای دید هریک از دبیران با رعایت اهمیت موضوع، مورد بررسی قرار گرفت. سپس نتایج این مصاحبه ها طبقه بندی و مجزا شدند . نتیجه کل ، که درواقع تقابل میان فیزیک و ریاضی را نشان می داد مورد ارزیابی قرار گرفت. سپس با وارد کردن نتایج بدست آمده حاصل از پرسشنامه در نرم افزار تحلیل آماری توانستیم چهارچوب مناسب را جهت تشکیل ساختاری متناسب با الگو های دانش موضوعی بدست آوریم . | ||
کلیدواژهها | ||
تقابل ریاضی و فیزیک؛ دوره متوسطه؛ دانش موضوعی؛ دبیران فیزیک | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Identifing the effect of interplay beetween Mathematics and Physics in teaching Physics in area of PCK | ||
نویسندگان [English] | ||
Naser Karimi1؛ Navid Elyasi2 | ||
1Basic Science Departments, Farhangian University, Tehran | ||
2Farhangian university | ||
چکیده [English] | ||
پژوهش حاضر اثرات متقابل دو درس ریاضی و فیزیک را در آموزش فیزیک بوسیله مصاحبه با دیبران فیزیک با تجربه ، مورد ارزیابی قرار می دهد. در ضمن مصاحبه ، پرسشنامه هایی در اختیار دبیران قرار گرفت تا بوسیله آن ها بتوانیم داده های عددی قابل محاسبه و نتیجه بخش را بدست آوریم . در مصاحبه ها نظرات و زوایای دید هریک از دبیران با رعایت اهمیت موضوع، مورد بررسی قرار گرفت. سپس نتایج این مصاحبه ها طبقه بندی و مجزا شدند . نتیجه کل ، که درواقع تقابل میان فیزیک و ریاضی را نشان می داد مورد ارزیابی قرار گرفت. سپس با وارد کردن نتایج بدست آمده حاصل از پرسشنامه در نرم افزار تحلیل آماری توانستیم چهارچوب مناسب را جهت تشکیل ساختاری متناسب با الگو های دانش موضوعی بدست آوریم . پژوهش حاضر اثرات متقابل دو درس ریاضی و فیزیک را در آموزش فیزیک بوسیله مصاحبه با دیبران فیزیک با تجربه ، مورد ارزیابی قرار می دهد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
تقابل ریاضی و فیزیک, دوره متوسطه, دانش موضوعی, دبیران فیزیک | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 368 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 309 |