تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,762 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,120 |
تربیت بدنی تلفیقی و آموزش مفاهیم ریاضی | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 1، دوره 5، شماره 14، خرداد 1398، صفحه 1-12 اصل مقاله (800.94 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد حسین میرسلیمانی* 1؛ مسعود نادریان2؛ ادریس قادرپور3 | ||
1مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه اصفهان | ||
2دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، ایران. | ||
3دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی و رسانه ورزشی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 28 اردیبهشت 1398، تاریخ پذیرش: 07 خرداد 1398 | ||
چکیده | ||
بهبود کیفیت شیوهیآموزشی و تربیت دبیران آگاه به شیوههای نوین آموزشی در سالهای اخیر در سراسر جهان مورد تاکید سیستم آموزش قرار گرفته است. با توجه به تاکید سیستمآموزشی کشورمان به استفاده از روشهای سنتی مبتنی بر تکرار و حفظ مطالب که بازدهی و کیفیت کم یادگیری دانش آموزان را به همراه دارد. تربیت دبیران نسبت شیوههای نوین آموزشی برای ارتقاء کیفیت آموزش و یادگیری، دانشآموزان یک امر حیاتی است. شیوهی آموزشی تربیت بدنی تلفیقی یکی از روشهای نوظهور در بخش آموزش است که با پرورش روحیهی پژوهشگری و تفکر نقادانه کودک سعی دارد با ایجاد فرصت تجربه کردن و اکتشاف با رویکرد دانش آموز محوری مانند بازیهای ورزشی،دانش ریاضی را به دانش آموزان بیاموزد.کشورهای توسعه یافته،روش تلفیق تربیت بدنی را بصورت شیوهی تدریس تلفیقی در مدارس خود اخیرا بعنوان شیوه آموزشی موثر و نوین در مقاطع آموزشی ابتدایی بکار میگیرند.استفاده از آن در سیستم آموزشی کشور نیازمند آشنایی دبیران تربیت بدنی با آن و رفع چالش های پیرامون استفاده از این شیوه ی آموزشی می باشد.مقاله حاضر پیرامون اهمیت و ضرورت روش آموزش تلفیقی تربیت بدنی با تفکر المپیزم در مقاطع ابتدایی برای آموزش علوم پایه مانند ریاضی همچنین نیازهای اساسی دبیران برای بهرهگیری از این شیوه پراداخته است. | ||
کلیدواژهها | ||
المپیزم؛ آموزش؛ تربیت بدنی تلفیقی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
integrated physical education And Teaching Math Concepts | ||
نویسندگان [English] | ||
Mohammadhossein Mirsoleymani1؛ Masoud Naderian2؛ Edris Ghaderpour3 | ||
1Master of Sport Management, Department of Physical Education, Faculty of Physical Education, Isfahan University, Iran | ||
2Associate Professor of Sport Management, Faculty of Sport Sciences, University of Isfahan | ||
3Ph.D. Student, Department of Physical Education, Faculty of Humanities, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Improving teaching quality and training teachers to be acquainted with novel teaching strategies have gained universal approval by Education Systems in recent years. Considering the emphasis in Iran’s education system on implementation of traditional techniques based on repetition and memorization,which result in low efficiency and poor quality of students’ learning, training instructors to be knowledgeable about novel teaching strategies aiming to enhance students’ education and learning quality is pivotal. Integrated Physical Education Training Method is one of the newfangled methods in education system,and through fostering the child’s creativity and critical thinking, it strives to instruct mathematics to students by creating an opportunity for them to experience and explore with student-centered approaches such as physical education.Developed countries have employed Integrated Physical Education Training Method in form of a Combined Teaching Method in their primary education as an effective and modern teaching strategy. Its implementation in the country’s education system requires acquainting P.E. teachers with it and addressing challenges regarding its recruitment. The present article illustrates the importance and necessity of Integrated Physical Education Training Method based on Olympism Ideology in instruction of fundamental sciences including mathematics in primary education. It also elucidates the basic requirements of instructors in exploiting this methodology. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Olympism, Education, integrated physical education | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 460 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,825 |