تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,766 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,143 |
مروری بر نانو فناوری و ضرورت آموزش آن در مدارس | ||
پژوهش در آموزش شیمی | ||
مقاله 2، دوره 1، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 3-22 اصل مقاله (766.68 K) | ||
نوع مقاله: مقاله مروری | ||
نویسندگان | ||
افسانه بهتاش اسکویی؛ وحید امانی* | ||
گروه شیمی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 03 تیر 1398، تاریخ بازنگری: 30 شهریور 1398، تاریخ پذیرش: 28 مهر 1398 | ||
چکیده | ||
نانوشیمی در قرن ۲۱ میلادی به عنوان یک حوزهی علمی جدید شناخته شده است. در واقع موضوعی بین رشته ای است که با علوم فیزیک، شیمی، دارویی، انرژی و غیره ارتباط نزدیکی دارد. با استفاده از نانوتکنولوژی و نانوفناوری میتوان خواص نوری، مغناطیسی، الکتریکی، شیمیایی و دیگر خواص را مطابق طراحی مراقبت نمود. بنابراین لازم است علوم ارائه شدنی در مدارس بهروز بشوند و علوم و فناوری نانو به صورت منسجم در آن گنجانیده شود تا نسل ها و نیروی کار آینده مسئولانه تصمیمات علمی بگیرند. از جمله مزیت های علوم نانویی با دیگر علوم، قادر ساختن دانش آموزان و دانشجویان به درک و ارتباط بهتر بین علوم است. بهترین نتایج آموزش بندرت بدون انگیزه قوی آموزگار، آموزش فعّال و روشهای بهینه یادگیری به دست آمده است. در این نوشتار ضرورت آموزش مفهوم نانوشیمی و درک دانش آموزان از آن مورد تأکید قرار میگیرد. طراحی راهبرد مناسب و پژوهشهای مبتکرانه منجر به یادگیری بر مبنای همکاری و مشارکت دانش آموزان خواهد شد. در روش آموزش مشارکتی اعتماد بنفس دانش آموزان افزایش خواهد یافت. | ||
کلیدواژهها | ||
نانو شیمی؛ آموزش فناوری نانو؛ فناوری نانو؛ علم نانو | ||
عنوان مقاله [English] | ||
A Review on Nanotechnology and Necessity of its Teaching in High Schools | ||
نویسندگان [English] | ||
Afsaneh Behtash Oskuie؛ Vahid Amani | ||
Department of Chemistry, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Nano-chemistry has been recognized as a new scientific field in 21th century. It is multidisciplinary and is closely connected with chemistry, physics, medicine, energy etc. and it is developing rapidly. Using nanotechnology and nano-science, it is possible to design and manipulate optical, magnetic, electrical, chemical and etc. properties of materials. Therefore, it is necessary to update the science presented in schools and incorporate nano-science and technology in a coherent way so that future generations and workforce can make responsible scientific decisions. Among the advantages of nano-science to other sciences is enabling students to better understand the relation between the sciences. The best education results are rarely achieved without strong teacher motivation, active education and optimized learning methods. This article emphasizes the necessity of teaching the concept of nano-chemistry and its understanding. Designing a proper strategy and innovation in research will lead to better learning, participation and self-confidence from students. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Nanochemistry, Nanotechnology, Education, Nanoscience | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 848 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,814 |