تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,766 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,143 |
چرا پژوهش در آموزش شیمی؟ | ||
پژوهش در آموزش شیمی | ||
سخن سردبیر، دوره 1، شماره 2، شهریور 1398، صفحه 1-2 اصل مقاله (252.32 K) | ||
نویسنده | ||
مسعود سعادتی* | ||
گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تبریز، ایران | ||
تاریخ دریافت: 28 آذر 1398، تاریخ پذیرش: 28 آذر 1398 | ||
چکیده | ||
تاکید بر اهمیت «پژوهش در آموزش شیمی» پاسخی به دغدغه اساسی همه پژوهشگران آموزش شیمی است که معتقدند "یادگیری شیمی برای فراگیران مشکل است". این ادعا مبتنی بر مطالعات نویسنده در آموزش شیمی و بر اساس نتایج پژوهشهای انجام شده توسط محققان برجسته جهانی می باشد. این موضوعی قدمتی نزدیک به یک قرن دارد و در طول سالهای گذشته تلاشهای زیادی برای غلبه بر مشکلات یادگیری شیمی انجام شده است. محققان قدیمی چون اوتو و محققان معاصری چون جانستون و نخله با طرح این سوال که چرا یادگیری شیمی مشکل است تلاش کرده اند این موضوع را از زوایای مختلف بررسی کنند. اما با گذشت نزدیک به یک قرن از طرح موضوع مشکلات یادگیری شیمی در منابع علمی، بازهم مشکل یادگیری شیمی موضوع مورد علاقه پژوهشگران آموزش شیمی است و این مسئله اهمیت پژوهش در آموزش شیمی را دوچندان می کند. به نظر می رسد علاقمندان آموزش شیمی در ایران نیز برای پر کردن این فاصله زیاد با جهان توسعه یافته نیازمند تلاش مضاعف و ازخودگذشتگی بیش از حد هستند. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش شیمی؛ پژوهش در آموزش شیمی؛ مشکلات یادگیری شیمی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Why Research in Chemistry Education? | ||
نویسندگان [English] | ||
Masoud Saadati | ||
Department of Science, Farhangian University, Tabriz, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Emphasizing the importance of "research in chemistry education" is a response to the fundamental concern of all chemistry scholars who believe that "chemistry learning is difficult for learners". This claim is based on the authors' studies in chemistry education and is based on the results of researches published in scientific journals. Over the past century, many efforts have been made to overcome the problems of chemistry learning. Older researchers such as Otto and contemporary researchers such as Johnston and Nakhleh have tried to address this question from different angles by asking the question of “why is chemistry difficult to learn”. Despite a century of research into the problem of chemistry learning, the issue is still a matter of concern to chemists, which doubles the importance of research in chemistry education. Chemistry educators in Iran also seem to need extra effort and self-sacrifice to fill this gap with the developed world. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Chemistry Education, Research in Chemistry Education, Chemistry Learning Difficulties | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 751 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 646 |