
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 452 |
تعداد مقالات | 3,518 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,079,682 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,274,849 |
راهکارهای توسعه حرفهای معلمان در کشورهای توسعهیافته با تأکید بر ضرورت توجه به آن در دانشگاه فرهنگیان | ||
نظریه و عمل در تربیت معلمان | ||
مقاله 4، دوره 1، شماره 1، اسفند 1394، صفحه 53-66 اصل مقاله (262.55 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
پوران خروشی* | ||
مدرس پردیس فاطمه زهرا(س) دانشگاه فرهنگیان اصفهان | ||
چکیده | ||
چکیده: در نظام آموزشی کارآمد، عناصر مختلف اعم از برنامه و مواد درسی، یادگیرندهها، معلم، وسایل آموزشی، فضا و تجهیزات، بودجه و اعتبارات با یکدیگر تأثیر متقابل دارند تا دستیابی به هدفهای مورد نظر را امکانپذیر سازند. پس لازم است هر یک از عناصر از کیفیت و کارآمدی لازم برخوردار باشند. در این میان «معلم بهعنوان کارشناس یادگیری اثربخش» مهمترین نقش را در فراهمسازی شرایط مناسب برای یادگیری ایفا مینماید و باید صلاحیتهای لازم را برای انجام چنین نقشی در نظام آموزشی دارا باشد. هدف این پژوهش، شناسایی راههای عملی توسعه حرفهای معلمان در کشورهای توسعهیافته و ارائه پیشنهاد برای ارتقا حرفهای معلمان در دانشگاه فرهنگیان است. روش مطالعه، تحلیلی– توصیفی بوده و بر تحلیل یافتههای تحقیقات مرتبط و اسناد معتبر در باب این موضوع تأکید داشته است. اطلاعات مورد نیاز آن از طریق اسناد و مدارک کتابخانهای و گزارشهای تحقیقی و جستجو در شبکه جهانی اینترنت گردآوری شده است. یافتهها علاوه بر بحث درباره توسعه حرفهای معلمان و تربیت معلم حرفهای در گستره آموزش و پرورش نوین، بر ضرورت توجه به آنها در دانشگاه فرهنگیان بهمنظور برنامهریزیهای آتی خاطرنشان میکند. | ||
کلیدواژهها | ||
"توسعه حرفه ای"؛ "توسعه آموزش"؛ "معلم"؛ "دانشگاه فرهنگیان" | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Strategies for professional development of teachers in developed countries, emphasizing the importance of it in Farhangiyan University | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,810 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,470 |