تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 2,988 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,256,186 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,646,688 |
سخن مدیر مسئول | ||
پژوهش در آموزش کلاسهای تلفیقی و چندپایه | ||
سخن سردبیر، دوره 1، شماره 1، مرداد 1400، صفحه 1-6 اصل مقاله (126.6 K) | ||
نویسنده | ||
مجتبی حیدری* | ||
مدیر مسئول | ||
تاریخ دریافت: 09 تیر 1400، تاریخ پذیرش: 09 تیر 1400 | ||
چکیده | ||
آموزش و پرورش یک حق عمومی است . عملیات مربوط به این حوزه مهم در زمره مسئولیتهای جامعه در کلیت آن و در قلمرو سیاستهای عمومی و دولتی بهطور خاص قرار میگیرد که میتواند بهعنوان عاملی برای عدالت مورد توجه قرار گیرد . چون هیچ جامعهای بدون آموزشوپرورش استوار نمیتواند سودای برابری و عدالت را در سر بپروراند بنابراین شرایط اقلیمی منطقهای با جمعیت کم و یا بسیار پراکنده ، مشکلات اقتصادی ، نیاز به نیروی کار کودکان بهعنوان یک منبع کسب درآمد و ... نمیتواند مانع ارائه خدمات مناسب آموزشی شوند . بررسیها نشان میدهد آموزش در کلاس های چند پایه و تلفیقی در بیشتر کشورها ازجمله ایران از قدمت طولانی برخوردار است و نادیده انگاشتن الزامات کیفیتبخشی به این کلاسها خسارتهای جبرانناپذیری را در پی خواهد داشت . بررسی عوامل و عناصر مؤثر در این فرایند نشان میدهد که اصلاح سازماندهی برنامه درسی ، بهبود راهبردهای یاددهی یادگیری ، تهیه و تولید مواد آموزشی ، اصلاح شیوههای ارزشیابی ، تغییر نقش معلم با توجه به تربیتمعلم و غیره حائز اهمیت میباشد با هدف دستیابی به پژوهشهای انجامشده در زمینه عناصر تاثیرگذار در ارتقای کیفیت آموزش در کلاسهای چندپایه و تلفیقی نشریه علمی تخصصی حاضر با درایت و حمایتهای ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان جناب آقای دکتر خنیفر و معاونت محترم پژوهش و فناوری دانشگاه جناب آقای دکتر طاهری نیا در راستای دستیابی به پژوهش بیان جمعشده در زمینهای عناصر مؤثر در ارتقای کیفیت آموزش در کلاسهای چند پایه و تلفیقی و اشاعه یافتههای آنها به حوزههای سیاستگذاری و برنامهریزی و اجرا در پرورش نشریه علمی تخصصی پژوهش در آموزشهای چند پایه و تلفیقی توسط مدیریت امور پردیسهای استان مرکزی تهیه و تدوین شدهاست این مجموعه اولین شماره نشریه میباشند. | ||
کلیدواژهها | ||
نشریه؛ علم تخصصی؛ چندپایه؛ تلفیقی؛ آموزش | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The words of the responsible manager | ||
نویسندگان [English] | ||
Mojtaba Heydari | ||
Director responsible for | ||
چکیده [English] | ||
Education is a public right. Operations related to this important area are among the responsibilities of society as a whole and in the realm of public and government policy in particular, which can be considered as a factor for justice. Because no society without a stable education can nurture the desire for equality and justice, so the climatic conditions of regions with low or very scattered population, economic problems, the need for child labor as a source of income, etc. can not prevent the provision of appropriate educational services. To be. Studies show that teaching in multi-grade and integrated classes has a long history in most countries, including Iran, and ignoring the quality requirements of these classes will lead to irreparable damage. Examining the effective factors and elements in this process shows that it is important to improve the curriculum organization, improve learning teaching strategies, prepare and produce teaching materials, modify evaluation methods, change the teacher's role according to teacher training, etc. in order to achieve research in The Effective Elements in Improving the Quality of Education in Multi-Level and Combined Classes Effective in improving the quality of education in multi-grade and integrated classes and their spread to the fields of policy-making and planning and implementation in the development of a specialized scientific journal of research in multi-grade and integrated education has been prepared and compiled by the campus administration . | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Journal, specialized science, multidisciplinary, integrated, education | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 201 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 227 |