
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,140,778 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,326,134 |
تعاملات عاطفی در کارورزی مجازی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان | ||
تجارب معلمی | ||
مقاله 3، دوره 1، شماره 3، خرداد 1400، صفحه 65-92 اصل مقاله (887.4 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی اصیل | ||
نویسندگان | ||
محمدرضا خدادوست* 1؛ نسترن فرخ نیا2 | ||
1استادیار ، گروه آموزش زبان انگلیسی ، دانشگاه فرهنگیان، تهران ، ایران | ||
2گروه آموزش زبان انگلیسی ، دانشگاه فرهنگیان ، تهران ، ایران | ||
چکیده | ||
آموزش اثر بخش علاوه بر بهره مندی از دانش به روز در رشته تخصصی، مستلزم شکل گیری و تداوم روابط عاطفی سازنده بین معلم و دانش آموزان می باشد؛ چرا که ایجاد روابط عاطفی اثربخش می تواند به عنوان ابزاری مفید کیفیت تدریس و یادگیری را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. با این وجود، آموزش مجازی در بستر سامانه شاد و نبود ارتباط چشمی مستقیم، کیفیت و ویژگی روابط عاطفی بین معلم و شاگرد را کاملاً دگرگون ساخته است. نوشته حاضر تلاشی است در راستای توصیف و تحلیل روش های ایجاد و تداوم روابط عاطفی بین معلم و شاگرد در شبکه شاد که سامانه یادگیری مورد تایید وزارت آموزش و پرورش ایران است. در پژوهش موردی حاضر روی کلاس های مجازیدرس زبان انگلیسی سطح متوسطه، کیفیت شکل گیری روابط عاطفی مجازی بین معلم و دانش آموز با استفاده از ابزار های زبانی و غیرزبانی توصیف شده است. نتایج حاصل نشان داد که در اوایل سال تحصیلی رابطه معلم و شاگرد، رابطه ای کاملاً جدی، رسمی و مقررات-محوربوده است ولی با گذشت زمان و آشنائی و تعاملات فزاینده معلم و دانش آموزان، این روابط به تدریج تلطیف شده و روابط عاطفی غیر رسمی و صمیمانه تر جایگزین شده اند. سپس ضمن تحلیل دلایل تغییر رویه در تعاملات عاطفی، پیشنهاداتی برای ایجاد روابط عاطفی موثر و مطلوب در آموزش مجازی ارائه شده است که خود می تواند بر ارتقاء سطح یادگیری دانش آموزان نیز تاثیرگذار باشد. در نهایت کاربرد یافته های پژوهش و پیشنهاداتی برای تحقیق بیشتر ارائه شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
کارورزی مجازی؛ تعاملات عاطفی؛ سامانه شاد؛ دانشگاه فرهنگیان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 412 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 429 |